۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کلاف پیچیده مجلس برای عارف

مطهری رقیب عارف شد/ آیا نایب‌رییسی هم از چنگ "مرد انصراف" می‌پرد؟

چه بسا عارف ناچار شود به دلیل کمبود آرا از رقابت برای ریاست مجلس انصراف دهد و رقابت را برای نایب رییسی ادامه دهد؛ جایی که معلوم نیست پیروز شود.
کد خبر : ۲۹۲۰۰۸
گروه سیاسی صراط - علی مطهری اعلام کرده است که تصمیم دارد برای پست نایب رییسی مجلس دهم کاندیدا شود. به این ترتیب شاید عارف مجالی برای نایب رییسی اول هم پیدا نکند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، اگرچه دسته ای از اصلاح طلبان برای بالا بردن شانس عارف برای ریاست مجلس چشم به دور دوم انتخابات دوخته اند، اما ترکیب فعلی مجلس دهم شامل 95 اصولگرا، 83 منتخب تحت حمایت اصلاح طلبان و 38 نامزد مستقل شانس اصلاح طلبان را پایین آورده است؛ چه آنکه برخی نامزدهای لیست اصلاح طلبان اساسا اصلاح طلب نیستند و چه بسا  انتخاب آنها برای ریاست مجلس یک اصولگرا باشد نه عارف.

به این ترتیب، طرح هایی مانند "توافق 2 – 2" یا توافق برای ریاست لاریجانی و نایب رییسی عارف در میان سیاسیون زمزمه شد که البته خود عارف دومی را تایید نکرده و در مقابل اولی اظهارنظری نکرده است.

با این وجود می توان حدس زد که حتی در صورت شرکت عارف برای پست نایب رییسی – نه ریاست – کار او برای آنکه نایب رییس اول شود دشوار است؛ چرا که اکثریت اصولگرای مجلس ممکن است گزینه دیگری برای نایب رییسی داشته باشند و از طرفی اعلام نامزدی مطهری برای این پست نیز کار عارف را دشوارتر خواهد کرد.

مطهری رقیب عارف شد/ آیا نایب‌رییسی هم از چنگ

مطهری که خود از غیراصلاح طلبان حاضر در لیست اصلاح طلبان بوده، چه بسا قدرت رای آوری بیشتری از عارف برای نایب رییسی داشته باشد. مشابه او در سراسر کشور کم نیستند؛ افرادی که صرفا در لیست اصلاح طلبان قرار گرفته اند ولی گرایش سیاسی متفاوتی دارند؛ می توان حدس زد همین دسته بیشتر از عارف به مطهری گرایش داشته باشند. در میان اصولگرایان مجلس نیز، اوضاع مشخص است؛ آنها احتمالا فردی غیر از عارف رای خواهند داد و حتی اگر مطهری نیز در میان گزینه های آنها برای نایب رییسی اول یا دوم نباشد، کاندیداهای اختصاصی خود را معرفی خواهند کرد.

به این ترتیب، چه بسا عارف که مرد انصراف های انتخاباتی لقب گرفته، این بار هم ناچار شود به دلیل کمبود آرا از رقابت برای ریاست مجلس انصراف دهد و رقابت را برای نایب رییسی ادامه دهد؛ جایی که معلوم نیست بتواند توفیقی کسب کند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
۲۶
۹
نانجیب ها چرا نامه کروبی را منتشر نمی کنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
۱۶
۸
با عرض پوزش تحليلتان كشك است.
عاف فقط و فقط براي رياست آمده
اينكه نقل نايب رئيسي ميشود و يا رئيس مركز پژوهشها چرند است. چون شخصيت عارف رو نميشناسن.
اگر رئيس نشود نهايت رئيس فراكسيون خودشان ميشود
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
۲۹
۱۳
دکتر عارف هیچگاه دنبال قدرت نیستن بلکه مطالبات مردم از هرچیزی برایشان مهمتر است
مثل بعضی از اقایان نیستن که بخاطر قدرت لجن پراکنی کنند
در ضمن ایشان نفر اول انتخابات هستن
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
۷
۱۷
فقط خدا کنه با این عقب نشینی ایشان فکر ریاست به سر حدادعادل نیفته که فاتحه مجلس خوندس
همشونم با هم نایب رییس بشن خسارتش جبران نمیشه
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم