۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
آیت‌الله یزدی:

اگر به شما گفتند "یار امام خوش آمد" نباید گول بخورید

آیت الله یزدی گفت: فقها حاكم شرعی اند و حاكمیت در اسلام تعدد بردار نیست و تنها یك فقیه، باید توسط فقها به عنوان حاكم انتخاب شود تا قدرت او بیشتر شود و باقی فقها تابع او باشند.
کد خبر : ۲۹۳۱۳۷
صراط: رئیس مجلس خبرگان رهبری مهمترین وظیفه حوزویان را حفظ، حمایت و پشتیبانی از اسلام، نظام، رهبری و قوای سه گانه برشمرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد یزدی در همایش بزرگ ولایتمداران در مسجد امام حسن عسكری(ع) منطقه پردیسان قم با اشاره به درایت فقاهتی رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له تسلط خاصی بر روی مباحث فقهی دارند و به عینه این را بارها شاهده بوده ام.

وی ادامه داد: اعلم كسی است كه آنچه مردم نیاز دارند و مسائل روز است مطلع و آگاه باشد، شخص ولی فقیه، باید اعلم در همه موارد باشد چون قرار است به عنوان حاكم جامعه اسلامی امر و نهی كند.

آیت الله یزدی به ریشه یابی حق ولایت فقیه در قرآن اشاره و بیان كرد: خدا در قرآن برای پیامبر(ص) سمت رسالت و مجری و حاكمیت را تعیین كرده و رسالت به معنای این است كه پیامبر پیام و احكام دین را مستقیم یا از طریق امین وحی دریافت كند و به جامعه اسلامی برساند و به خصوص در بحث عبادت كه كسی حق كم كردن و زیاد كردن آن را ندارد حتی شخص رسول اكرم(ص)، چون از مباحث توقیفی به شمار می رود.

وی با بیان این كه بیشتر احكام اسلام اجتماعی و سیاسی است، افزود: همه پیام های اسلام عبادی نیست، بلكه دستوراتی هم هست كه در قرآن بیان شده و به عنوان احكام سیاسی و اجتماعی و حدود از آن نام برده می شود و اجرای آن نیازمند مجری است و آن مجری شخص پیامبر(ص) است كه عهده دار ولایت و امامت جامعه هستند و كسی حق ندارد از دستورات او تخلف كند، یعنی پیامبر(ص) حق امر و نهی را دارند.

**امامت تكمیل كننده رسالت

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه با بیان این كه هیچ كس جز خدا حق خالقیت ندارد، بیان كرد: پیامبر(ص) بعد از رسالت به حكم قرآن عهده دار ولایت و امامت هم بودند و اگر امامت نبود، رسالت ایشان ناقص می ماند.

وی با بیان اینكه امامت بالاتر از رسالت است چون پایان ناپذیر و نامحدود است و به همین دلیل حضرت علی(ع) را به عنوان ولی امر و حاكم مسلمین در روز غدیر به اذن خدا منصوب كرده اند، عنوان كرد: ولی امر، حاكم الهی و مجری خدا در جامعه اسلامی است و كسی هم حق مخالفت با برگزیده الهی را ندارد.

آیت الله یزدی بیان كرد: اداره جامعه اسلامی در زمان غیبت كبری به نواب عام حضرت حجت(عج) كه فقها هستند، گذاشته شده است و حتی می توانند حدود و امثال آن را در جامعه اجرا كنند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه افزود: فقها به عنوان حاكم شرعی به شمار می روند و حاكمیت در اسلام تعدد بردار نیست و تنها یك فقیه، باید توسط فقها به عنوان حاكم انتخاب شود تا قدرت او بیشتر شود و باقی فقها تابع او باشند.

وی بیان كرد: حاكمیت به معنای حق ولایت داشتن است و باید همه اطاعت و پیروی كنند و نمونه این حاكمیت در تاریخ انقلاب اسلامی به وسیله امام راحل مشهود و مشخص شد.

آیت الله یزدی در توصیه به طلاب گفت: طلاب باید آگاه به زمان، هوشیار و مطلع از معنا و تفسیر قانون اساسی و ولایت فقیه و حاكمیت دینی باشند و دنیا طلب نشوند این غیر از درس خواندن است.

وی گفت: امروز كشور بر اساس قوانین اسلامی و حاكمیت ولی فقیه و كسی است كه تارك دنیا بوده، در حال هدایت و اداره است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این كه طلاب باید زی طلبگی كه همان ساده زیستی و دنیا گریزی است را در زندگی خود رعایت كنند به پیام آیت الله العظمی سیستانی كه گفته بود دنیا به شما در حال رو كردن است و شما نباید به دنیا رو كنید اشاره كرد و بیان كرد: اگر امروز به شما گفتند یار امام خوش آمد، نباید گول بخورید، یار واقعی امام كسی است كه امروز در سوریه از حرم اهل بیت(ع) دفاع می كند و كسی است كه با تمام وجود در حال اداره كردن جامعه اسلامی است و او یك نفر بیشتر نیست.

آیت الله یزدی در ادامه با اشاره به سكونت جمع كثیری از طلاب و روحانیان در شهرك پردیسان اظهار كرد: این منطقه باید حوزه علمیه داشته باشد و اساتید برای تدریس به پردیسان آمده تا طلاب مجبور نباشند هر روز این مسیر طولانی را برای درس و بحث طی كنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه در گذشته مساجد محل درس روحانیان و علما بوده است، خاطرنشان كرد: در پردیسان مساجد خوبی احداث شده و طلاب می توانند آنها با برگزاری درس و بحث آباد كنند.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسكن و شهرسازی تاسیس و در سال 1390 به یكی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
برچسب ها: صراط یزدی یار امام