۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

درآمدهای جدید داعش!

در ماه های اخیر و با کاهش ۳۰ درصدی درآمد نفتی داعش، این گروه تروریستی دست به دامن روش های جدید برای جبران زیان های مالی خود شده است و در مقابل اموری همچون نصب دیش ماهواره و … از شهروندان، مالیات سنگینی اخذ می کند.
کد خبر : ۲۹۳۷۷۲
صراط: در طول یک سال گذشته گروه تروریستی تکفیری داعش، بیش از ۳۰ درصد از بازارهای صادرات نفت خود را از دست داده است و این معلول بمباران های متوالی تانکر های حمل سوخت خام و نیز جایگاه های عرضه این مواد قاچاق بوده است.

به گزارش ابنا، به گفته تحلیل گران سیاسی - اقتصادی، درآمد نفتی داعش در اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی، به ۸۰ میلیون دلار می رسید، این در حالی است که اوايل ماه جاری میلادی و پس از حدود یک سال، این درآمد به کمتر از ۵۶ میلیون دلار رسیده است.

این گروه تروریستی، سال گذشته روزانه ۳۳ هزار بشکه نفت استخراج و قاچاق می نمود ولی در سال جاری میلادی، این رقم به ۲۱ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

از سوی دیگر کارشناسان اقتصادی بر این باورند که درآمد نفتی داعش، تنها ۴۳ درصد از درآمدهای ماهانه این گروه تروریستی را به خود اختصاص داده و ۵۷ درصد درآمد های ماهیانه داعش، از راههایی همچون قاچاق عتیقه جات، فروش غیر قانونی انسان و نیز اخذ مالیات و عوارض از مردم شهرهای تحت کنترل خود، حاصل می شود.

حال این گروه تروریستی، با از دست دادن ۲۱ درصد از مناطق تحت کنترل خود در سوریه و عراق، و نیز کاهش چشمگیر قاچاق نفت، مقدار قابل توجهی از منابع درآمدی خود را از دست داده است و لذا برای جبران این مبالغ، متوسل به راه های جدیدی شده است.

تحقیقات حاکی از این است که گروه تروریستی داعش، مالیات و عوارض سنگینی را برای رانندگان کامیون، وضع کرده است.

همچنین هر کسی که قصد خروج از شهرهای تحت سیطره داعش را داشته باشد، تحت پیگرد قرار گرفته و پس از دستگیری، باید عوارض سنگینی بپردازد و در نهایت هرکسی در صدد خرید، نصب یا تعمیر دیش های ماهواره باشد، باید عوارض مشخصی بپردازد.

در روش دیگری برای اخذ عوارض از شهروندان، عناصر این گروه تروریستی، از مردم می خواهند تا آیاتی از قرآن تلاوت کنند و در صورت عدم توانایی یا توانایی کم در تلاوت قرآن، با توسل به زور، عواض و مالیات سنگینی از فرد اخذ می کنند.