۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

داعش در حال بهبود پهپادهای خود+عکس

گروه تروریستی داعش در حال بهبود کیفیت پهپادهای خود است.
کد خبر : ۲۹۳۸۰۸
صراط: گروه تروریستی داعش در حال بهبود کیفیت پهپادهای خود است.

به گزارش مارین‌تایمز، یک سرباز عراقی هفته گذشته یکی از پهپادهای گروه تروریستی داعش را هدف قرار داد و آن را سرنگون کرد.این گروه به طور مرتب از پهپادها برای ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و حتی تحویل اسلحه استفاده می‌کند.

ناوگان پهپادی گروه شیطانی داعش بسیار ابتدایی و ضعیف است. پهپادهای این گروه از قطعات بسیار ساده که حتی در فروشگاه‌ها قابل خرید هستند، ساخته می‌شوند. اما مسأله قابل توجه این است که داعش به تازگی استفاده از پهپادها را افزایش داده که نشان‌دهنده‌ تغییر در میدان‌های جنگ سوریه و عراق است.

وزارت دفاع عراق تصاویری را منتشر کرد که در آن سرباز مذکور لاشه‌ی پهپاد داعش را که در شمال استان انبار سرنگون کرد، در دست دارد. وزارت دفاع متنی را با این مضمون در شبکه اجتماعی منتشر کرد:« سرباز شجاع...توانست هواپیمای جاسوسی داعش را سرنگون کند. این هواپیما سعی داشت با گرفتن عکس، از ارتش جاسوسی کند.»

داعش در حال بهبود پهپادهای خود+عکس


این موضوع گواهی بر آن است که از این پس نیروهای آمریکایی تنها کسانی نیستند که از پهپادها در میدان جنگ استفاده می‌کنند. این پنجمین بار در 13 ماه گذاشته است که ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا سرنگونی یکی از پهپادهای داعش را فاش می‌کند.

ائتلاف در 17 مارس 2015 یکی از پهپادهای تجاری گروه تروریستی داعش را نابود کرد. یک مقام نظامی اعلام کرد:« ما این پهپاد را در حال پرواز کردن و همچنین فرود آمدن مشاهده کردیم. پهپاد داعش تقریباً 20 دقیقا پرواز کرد سپس فرود آمد و آن را در یک خودرو قرار دادند. پس از آن، ما این خودرو را هدف قرار دادیم.»

پهپاد دیگری که ساخته دست عناصر داعش بود سوم مه نابود شد و تهدید بزرگتری به شمار می‌رفت. زیرا ساخت این پهپاد نشان می‌داد گروه تروریستی داعش در حال گسترش توانایی‌های خود در این زمینه است.

پهپادهای تجاری که در بازار قابل خرید هستند سرعت کم و باتری ضعیفی دارند و فقط برای ضبط ویدیو استفاده می‌شوند. این در حالیست که داعش با ایجاد تغییراتی در پهپادها مشکلاتشان را رفع می‌کند.