۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

سفر نخست وزیر هند به ایران

سفیر هند در ایران از سفر نخست وزیر این کشور به ایران در ماه آینده خبر داد و گفت: این سفر می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو جانبه باشد.
کد خبر : ۲۹۵۶۷۹
صراط: سفیر هند در ایران از سفر نخست وزیر این کشور به ایران در ماه آینده خبر داد و گفت: این سفر می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو جانبه باشد.

به گزارش مهر، سوراپ کومار، صبح چهارشنبه در دیدار با فرماندار بیرجند اظهار کرد: از گذشته های دور کشور هند و ایران از روابط بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمان تحریم‌ها کشور هند از جمله معدود کشورهایی بود که روابط خود با ایران را قطع نکرد، افزود: در حال حاضر نیز که مرحله جدیدی از ارتباطات آغاز شده است مایل هستیم روابط خود را در زمینه های فرهنگی، تجاری و اقتصادی با کشور ایران افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در ماه آینده نخست وزیر هند به ایران سفر خواهد کرد، گفت: این سفر می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو جانبه باشد که امیدواریم خراسان جنوبی از این سفر بهره مند شود.

وی با بیان اینکه مایل هستیم ارتباطات دانشگاه های هند و بیرجند قوی تر شود، اظهار داشت: در حال حاضر هفت هزار نفر دانشجوی ایرانی در هند تحصیل می‌کنند.

سفیر هند در تهران ادامه داد: تعداد قابل توجهی از دانشجویان هندی نیز در دانشگاه های ایران تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قرداد توسعه بندر چابهار به امضا رسیده است، گفت: راه آهن سراسری چابهار به زاهدان در فاز اول و زاهدان به بیرجند در فاز دوم در دستور کار قرار دارد.

کومار بیان داشت: در آینده نزدیک هیئتی از کشور هند به ایران سفر خواهند کرد و مسائل فنی در زمینه راه آهن را بررسی می‌کنند.

وی ضمن اشاره به راه های ارتباطی چابهار و افغانستان، تصریح کرد: استان خراسان جنوبی نیز در این مسیر قرار دارد و این متنوع کردن راه های ارتباطی با چابهار می‌تواند باعث توسعه کشورر افغانستان و افزایش امنیت شود.

سفیر هند در ایران با بیان اینکه آماده سفر هیئتی تجاری به کشور هند هستیم، گفت: امیدواریم روابط بین دو کشور ایران و هند بیش از پیش افزایش یابد و نتایج خوبی را برای دو کشور در پیش داشته باشد.

برچسب ها: نخست وزیر هند صراط