۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

باهنر: حماسه 7 اسفند باید تکرار شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در هر خانواده یک یا دو فارغ‌التحصیل بیکار داریم که این حق مردم نیست و این مسائل باید توسط نمایندگان دور دهم و همچنین دولت پیگیری و حل شود.
کد خبر : ۲۹۵۶۸۶
باهنر: اقتصادمان متکی به رانت نفت است
صراط: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در هر خانواده یک یا دو فارغ‌التحصیل بیکار داریم که این حق مردم نیست و این مسائل باید توسط نمایندگان دور دهم و همچنین دولت پیگیری و حل شود.

به گزارش تسنیم محمدرضا باهنر شامگاه ‌سه‌شنبه در همایش بزرگ یاران انقلاب اسلامی که در بیت الاصغر شهرضا در حمایت از حجت‌الاسلام محمدرضا آقایی، کاندیدای انتخابات دور دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان برگزار شد، اظهار داشت: حماسه تاریخی هفتم اسفند باید بار دیگر تکرار شود.

وی با تأکید بر اینکه شاخص، رأی مردم است و هرچه مردم روی آن به نتیجه برسند، سبب خیر و برکت و پیشرفت اهداف کمی و کیفی نظام می‌شود، افزود: دولت اگر می‌خواهد برای آسایش مردم قدمی بردارد، مجلس وظیفه شرعی دارد از آن حمایت کند و اگر این اتفاق نیفتد، خیانت است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام اقتصادمقاومتی اقدام و عمل، افزود: سال 95 توسط رهبر معظم انقلاب، به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است که این جمله در افکار مردم تأکید بر تحقق عملی اقتصاد مقاومتی دارد.

وی تصریح کرد: برخی افراد گمان می‌کنند که اقتصاد مقاومتی، الگویی است که تنها برای کشور ما مطرح شده و تنها قرار است ایران با استفاده از اصول آن، مبانی اقتصادی خود را تقویت کند.

باهنر با بیان اینکه اقتصاد تک محصولی از جمله مهم‌ترین بحران‌های پیش روی دولت‌مردان کشورمان است، افزود: متأسفانه اقتصاد ما متکی به رانت نفت است، این مسئله به این معنا است که این محصول نقش اساسی در نوسانات بازارهای داخلی ما و معادلات آینده کشور دارد.

وی با اشاره به تصویب برجام و تأثیرات سیاسی و اقتصادی آن، گفت: اقدامات بعدی آمریکایی‌ها و غربی‌ها بعد از تصویب برجام، عهدشکنی آنان را بر همه ثابت کرد.

باهنر با بیان اینکه بخش‌هایی از لایحه برجام اجرایی شده که یکی از ثمرات آن بازگشت تولید روزانه نفت ایران به دوران قبل از تحریم است، بیان کرد: برجام بسیاری از مشکلات ما را حل کرد، اما برخی موارد همچنان ادامه دارد که باید پیگیری شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید اقتصاد خود را مقاوم کنیم تا دیگر نیازی به اقتصاد کشورهای بیگانه نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیکاری مهم‌ترین معضل اقتصادی کشور است، بیان کرد: امروز در هر خانواده یک یا دو فارغ‌التحصیل بیکار داریم که این حق مردم نیست و این مسائل باید توسط نمایندگان دور دهم و همچنین دولت پیگیری و حل شود.

باهنر با تأکید بر اینکه مجلس دهم باید اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد و از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد تا شاهد کاهش آمار بیکاری باشیم، تصریح کرد: برای اینکه هر ایرانی یک شغل آبرومند داشته باشد باید مهارت‌ها و فناوری‌ها را توسعه دهیم و جوانان را به سوی تولید و اشتغال سوق دهیم.

وی با اشاره به امنیت کشور، گفت: امنیت مانند هوای پاک می‌ماند و تا زمانی که هوا سالم و پاک است، کسی اعتراض نمی‌کند، ولی هرگاه آلوده شد، مورد اعتراض شدید مردم قرار می‌گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین ویژگی یک نماینده مجلس ولایتمداری است، اظهار داشت: نمایندگان مردم باید متحد و منسجم، آگاه و با بصیرت و با شناخت نیازهای مردم برای آن‌ها تصمیم گیری کنند.
نظرات بینندگان
علي عمار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
باهنر ديگه بازنشسته ميشه ميره خونه