۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱

تقدیرماه عسل ازیك قاتل چاقوكش!

چه كسی جوابگوی قباحت ریخته ی شده ی قتل در تلویزیون ایران است؟ آیا شایسته است كسی كه جوانی را با شش ضربه ی چاقو به عمد به قتل رسانده است را با افتخار و نورپردازی مانند قهرمانان ملی روی صحنه بیاوریم تا با مردم سخن گوید؟ مگر چه مروارید گرانبهایی قرار است با مردم در میان نهاده شود؟
کد خبر : ۲۹۵۹۵

به گزارش صراط نیوز، امیر بیدختی در الف نوشت: یكی از آداب و رسوم پسندیده ای كه در میان مسلمانان وجود دارد و در ماه رمضان رواج بیشتری پیدا می كند، رسیدگی به مردم گرفتار و به خصوص آزاد كردن زندانیان و ... است.

در یكی از قسمت های ماه عسل، برنامه ی ویژه ی افطار شبكه ی سوم، پدر و مادری كه فرزند بیست و دوساله شان به قتل رسیده بود، دعوت شده بودند. مادر مقتول از هدیه ی فرزندش برای روز مادر دو روز قبل از حادثه می گفت و پدر در شوك ناشی از این حادثه یارای سخن گفتن نداشت؛ هر چند 5 سال از حادثه گذشته بود.  فرزندی كه به تازگی سربازی خود را تمام كرده و قرار است به زودی در شركت ایران خودرو به كار مشغول شود، هنوز كارت پایان خدمت خود را نگرفته كه در یك نزاع به قتل می رسد.

در بخشی از گفت و گو مادر بدون هماهنگی قبلی با مجری، نحوه ی قتل را توضیح می دهد: شش ضربه چاقو. و می گوید كه این قتل عمد بوده است. پدر و مادر قاتل را بخشیده اند. مادر دائما می گوید كه برای امام حسین و حضرت علی اصغر بخشیده ام.

خب تا این جای كار موضوع چندان قابل توجهی وجود ندارد. این دست برنامه ها چندی است مد شده است. اما در مقابل چشمانی كه از حدقه بیرون زده شده است، از قاتل با لفظ «میثم جان» دعوت می شود از روی فرش و با عزت به روی سن بیاید و در مقابل چشمان میلیون ها نفر روزه دار بایستد.

جا دارد از مسئولین شبكه ی سوم و تهیه كنندگان برنامه سوال شود كه چه كسی جوابگوی قباحت ریخته ی شده ی قتل در تلویزیون ایران است؟ آیا شایسته است كسی كه جوانی را با شش ضربه ی چاقو به عمد به قتل رسانده است را با افتخار و نورپردازی مانند قهرمانان ملی روی صحنه بیاوریم تا با مردم سخن گوید؟ مگر چه مروارید گرانبهایی قرار است با مردم در میان نهاده شود؟

مادر مقتول، یارای دیدن چهره ی او را ندارد. مجری كه حس نیكوكاری اش گل كرده است، از او می خواهد صورتش را برنگرداند: «شما دیگه معامله كردید». مادر می گوید كه با قاتل معامله ای نكرده و تنها به خاطر خدا و امام حسین بخشیده است. مادر عادت دارد دائما قضیه را با كربلا و علی اصغر –علیه السلام- مقایسه كند.

شاید قتل سهوی را بشود مورد عفو قرار داد و حتی عفو كردن در این گونه موارد را در تلویزیون و رسانه ها تبلیغ كرد. اما مطمئنا عفو قاتلان عمد و تبلیغ آن به بیراهه می رود. نتیجه ای جز ترویج قتل به دنبال نخواهد داشت.

به عنوان نمونه نحوه ی اجرای طرح آزادی زندانیان غیر عمد در یكی از استان های شرقی كشور، منجر به افزایش آمار قتل عمد در آن منطقه شده است. (http://www.harfdar.ir/post/107)

حكم قصاص، یك حكم الهی است كه برای اجرا گذاشته شده است. بیایید در دعوت به عفو اسراف نكنیم.

متاسفانه برنامه های تلویزیونی، گاها موفق نیستند حساسیت های برخی موضوعات ویژه را رعایت كنند و گاهی دیده می شود با قبح زدایی از برخی مسائل دنبال آفرینش جذابیت و هستند؛ بدون این كه نسبت به عواقب و آثار سوء این كار پروایی داشته باشند.

نظرات بینندگان
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
ما ه عسل = هدفش رواج بی غیرتی و بی تفاوتی وتمسخر آیات قرآنی قصاص است.
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
۴
۱
به این ضزغامی هم هیچ امیدی نیست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
چيزي كه من را به قدر ناراحت كرد اين بود قاتل ...... گفت: من روزهايي كه زير علامت مي رفتم و براي امام حسين(ع) زحمت مي كشيدم براي همچين روزهايي بود. يكي نبود بگه آخه ....... قربون امام حسين برم اگه امام حسين بدونه آدماي ....... و ناجوانمردي مثل تو زير علامتش مي رن اصلا همون جا ....................كه واقعا ........... هيات امام حسين هستين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
۱
۰
واقعا اين برنامه سرمايه ملي را هدر مي دهد پدر سكته كرده از فقدان پسر را در مواجهه با قاتل كسي نيست از رئيس رسانه ملي بپرسد اين است كار فرهنگي و پاسخ گويي به مطالبات رهبر فرزانه انقلاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
۱
۰
این مجری ماه عسل به دلایل زیر بسیار ضعیف است:

...... لازم برای اجرا و برخورد با افراد را ندارد.

نظرات شخصی اش را در برنامه تحمیل می کند.

-.......... و دائما حرف هایی دور از شان و ادب می زند و عملا توهین می کند.

- یک حرف را ده بار می زند انگار که مهمان یا مخاطب تلویزیونی ...... هستند.

- سوالات بی جا می پرسد.

-حرف مهمان را درست در بخشی مهم قطع می کند.

- مغرور و پرادعاست.

تنها حسن این مجری ظاهر خدادای اش است و تمام.