۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

مزارع تهران هنوزبا فاضلاب آبیاری می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه هنوز مزارع جنوب تهران با آب‌های فاضلاب خام آبیاری می‌شود گفت: انتظار داریم وزارت نیرو و سایر مسئولان مربوطه نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.
کد خبر : ۲۹۸۳۴۶
صراط: رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه هنوز مزارع جنوب تهران با آب‌های فاضلاب خام آبیاری می‌شود گفت: انتظار داریم وزارت نیرو و سایر مسئولان مربوطه نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

به گزارش تسنیم، رحمت‌الله حافظی در دویست‌وپنجاه‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بعد از گزارش عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان تهران در سال 94، اظهار داشت: جنوب آزادگان، غرب بهشت زهرا و شرق بزرگراه شهید کاظمی یک شهرک مسکونی به نام رسالت قرار دارد که 15 هزار نفر در آن زندگی می‌کنند اما به شبکه آب شهری متصل نیستند و شهرک آنها فاقد شبکه فاضلاب است.

وی با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که میزان نیترات آب مصرفی آنها بیش از حد مجاز باشد گفت: برخی از فاضلاب این منازل در سطح کوچه‌ها جاری و به مزرعه‌های جنوب تهران هدایت می‌شود؛ متأسفانه هنوز مزارع جنوب تهران با آب فاضلاب خام آبیاری می‌شود که از وزارت نیرو و سایر مسئولان مربوطه انتظار داریم پاسخگوی این وضعیت باشند.

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: تهران 5 حوزه آبریز از ارتفاعات شمال شهر دارد که آب آنها با آب‌های فاضلاب مخلوط می‌شود.

وی افزود: این وضعیت به نوعی اسراف است در حالی که می توانیم آن را مدیریت کرد و به کم آبی‌های آینده کمک کنیم.