۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

روایت جدید جوانفکر از دستگیری‌اش

امروز دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام جوانفکر برگزار شد و این فرد روایتی از نحوه وورد مأموران دادستانی به روزنامه ایران در سال ۹۰ مطرح کرد.
کد خبر : ۳۰۲۰۲۱

صراط: علی اکبر جوانفکر مشاور رئیس جمهور سابق کشورمان در گفت‌وگو با فارس، گفت: در تاریخ 30 آبان سال 90 مأموران دادستانی تهران زمانی که بنده مدیرعامل خبرگزاری ایرنا و همزمان سرپرست روزنامه ایران بودم و مشغول برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی بودیم به روزنامه ایران مراجعه کردند.

وی گفت: این افراد بدون اینکه کارت شناسایی خود را نشان دهند و یا برگه جلبی داشته باشند به داخل روزنامه آمدند و پس از اوراق کردن وسایل روزنامه و تحت کنترل گرفتن ورود و خروج همکاران و پس از استماع سخنرانی من به دفترم آمده و خواستار همراهی من برای عزیمت به دادستانی تهران شدند.

وی گفت: در همان زمان با رئیس جمهور وقت آقای احمدی نژاد صحبت کردم و ایشان هم تلاش کردند تا با وساطت مسئولان دفتر مقام معظم رهبری این موضوع حل و فصل شود اما به دلیل همزمانی با اذان ظهر این امکان به دست نیامد و آنها هم تلاش داشتند که من را زودتر به دادستانی ببرند.

جوانفکر گفت: من به هر ترتیب آماده شدم تا به دادستانی بروم اما همکارانم در جلوی دفترم تجمع کردند و تلاش داشتند تا با پاسخی منطقی اجازه همراهی من را بدهند اما مأموران دادستانی تنش بوجود آورده و برای متفرق کردن همکارانم اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کردند.

مشاور رئیس جمهور سابق کشورمان افزود: بیش از 30 نفر از همکاران من بازداشت شده و بنده هم مضروب شدم اما در همان زمان با دخالت مسئولان سطح بالاتر این مأموران وسایل خود را جمع و جور کردند و از مجموعه روزنامه ایران خارج شدند.

وی گفت: سرانجام پس از 5 سال اخیراً احضاریه‌ای برای بنده آمد که در آن قید شده بود که دادستان تهران علیه بنده اعلام جرم کرده و اتهام بنده نیز تمرد از دستور مأمور دولت بوده است.

جوانفکر گفت: 7 دی سال 94 اولین جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه 1057 برگزار شد و ما در آنجا ادله خود را ارائه کردیم و گفتیم اینهایی که به روزنامه ایران مراجعه کردند مجرم هستند.

وی افزود: آنها در اعلام جرمشان اعلام کردند که ما در برابر دستور مأمور دولت تمرد کردیم و این جرم محسوب می‌شود در حالیکه بنده از آنها پرسیدم آیا بنده که رئیس خبرگزاری ایرنا و سرپرست روزنامه ایران بودم مأمور دولت نبودم؟ آنها باعث توقف کار مأمور دولت که بنده باشم شده‌اند و به دفتر روزنامه خسارت وارده کرده‌اند.

مشاور رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: به هر حال پس از سخنان ما در جلسه اول 12 سوال از سوی قاضی مطرح شد و پرونده مجدد به بازپرسی بازگشت تا این شبهات رفع شود.

وی گفت: در فروردین ماه امسال پرونده از بازپرسی به دادگاه بازگشت و امروز جلسه دوم رسیدگی به این پرونده برگزار شد که ما هم مجدد استدلال‌هایمان را مطرح کردیم و آقای حیدری ختم رسیدگی را اعلام کردند.

جوانفکر گفت: به هر ترتیب بنده و وکیلم لایحه دفاعیه تنظیم و به دادگاه ارائه کردیم و منتظر صدور حکم هستیم.