۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

کری در تمام مذاکرات درباره جیسون رضائیان صحبت می‌کرد

اهمیت جیسون رضائیان برای اوباما و دوستان دموکراتش چنان بود که تقریبا در تمامی مذاکرات هسته‌ای، جان کری وزیر خارجه آمریکا نامی از او پیش کشیده بود و اوباما اسفند سال گذشته شخصا با وی دیدار کرد.
کد خبر : ۳۰۴۳۶۲
صراط: روزنامه صبح نو، برای اولین بار گزارش کامل روند آزادسازی جیسون رضاییان، متهم جاسوسی در ایران را در شماره شماره19، 22 خرداد 1395 خود منتشر کرد.

 کری در تمام مذاکرات درباره جیسون رضائیان صحبت می‌کرد

به گزارش فارس، در بخش هایی از این گزارش آمده است:

- اهمیت این شخص برای اوباما رئیس جمهور آمریکا و دوستان دموکراتش چنان بود که تقریبا در تمامی مذاکرات هسته‌ای، جان کری وزیر خارجه آمریکا نامی از او پیش کشیده بود و اوباما اسفند سال گذشته شخصا با وی دیدار کرد.

- مذاکرات هسته ای وین یا مذاکره با شورای عالی امنیت ملی ایران؟ کدام یک عامل استرداد جیسون رضائیان و رفع برخی تحریمهای مالی ایران و دریافت 1.7 میلیارد دلار توسط ایران بودند؟

- روز به پایان رسیده و پروازی انجام نشده است. «در کاخ سفید چه می گذرد؟» این سوالی است که از ذهن زندانیان مستقر در فرودگاه مهرآباد عبور می‌کند.

- از پاسدار جوانی که مسئولیت حفاظت از جیسون و بقیه زندانیان را برعهده دارد پشت تلفن خواسته می شود زندانیان را سوار جت ایرفورس سوئیسی کنند. اجازه نمی دهد، تضمین می خواهد: مبادله وقتی انجام می شود که خبر پرواز هواپیمای حامل پول‌ها از فرودگاه سوئیس مخابره شود.