۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

ابداع هواپیمایی که تلفات جانی ندارد+عکس

مهندسان اوکراینی از یک روش جدید برای حفظ ایمنی مسافران هواپیما در زمان اضطرار رونمایی کرده‌اند که شامل کابین جدا شونده‌ای است که در مواقع اضطراری از هواپیما جدا می‌شود.
کد خبر : ۳۰۴۶۹۱
صراط: مهندسان اوکراینی از یک روش جدید برای حفظ ایمنی مسافران هواپیما در زمان اضطرار رونمایی کرده‌اند که شامل کابین جدا شونده‌ای است که در مواقع اضطراری از هواپیما جدا می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، این کابین جدید در زمان برخاست، فرود یا پرواز می‌تواند از سایر بخشهای هواپیما جدا شده و بطور ایمن بر روی زمین یا دریا فرود بیاید و جان مسافران را نجات دهد.

ابداع هواپیمایی که تلفات جانی ندارد+عکس

محققان سه سال گذشته را به طراحی این سیستم مشغول بوده‌اند.

چترهای نجات بر روی سقف کابین متصل شده‌اند که به محض جدا شدن آن از هواپیما، باز می‌شوند. همچنین لوله‌های لاستیکی نیز در این کابین تعبیه شده‌اند که ضربه فرود بر روی زمین یا آب را گرفته و به شناور ماندن آن بر روی آب کمک می‌کنند.

در طراحی این سیستم از فناوری مورد استفاده در ساخت بدنه، بال‌ها، فلپ‌ها، الوران‌ها و دم هواپیما با کولار و کامپوزیت‌های کربنی بهره برده خواهد شد.

این طراحی شامل یک فضای ذخیره است که چمدان‌های مسافران را در زیر کابین نگه می‌دارد، از این رو در زمان جدا شدن کابین مسافران از بدنه هواپیما، لوازم آن‌ها گم نخواهد شد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
خلبان وبقيه رو هم خدا بيامرزه !!!