۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷

پرونده حمله به بیمارستان غزه مختومه شد

ارتش رژیم صهیونیستی یک سال پس از آغاز تحقیقات در مورد بمباران عمدی یک بیمارستان در غزه، امروز بدون محکوم کردن فرمانده آن حمله، پرونده را مختومه اعلام کرد.
کد خبر : ۳۰۵۳۹۲
صراط: ارتش رژیم صهیونیستی با مختومه اعلام کردن پرونده بمباران درمانگاه فلسطینی‌ها در جنگ غزه در سال 2014 میلادی که به اذعان «نریا یشورون» یکی از فرماندهان نیروهای نظامی این رژیم برای «بالابردن روحیه گردان وی» انجام شده بود، اعلام کرد، این فرمانده به دلیل صدور فرمان «حمله انتقام‌گیرانه» در طول جنگ غزه تنها توبیخ می‌شود.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، ارتش اسرائیل اعلام کرده که در مراحل بازجویی و تحقیقات درباره این پرونده شواهد کافی در رابطه با اینکه این بمباران توجیه عملیاتی نداشته باشد، پیدا نکرده است.

بر اساس این گزارش، با مختومه اعلام شدن این پرونده، هیچ اقدام نظامی علیه این فرمانده نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی صورت نخواهد گرفت.

ژنرال «آمیهای هاراچ» از افسران نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی که در طول جنگ تابستان سال گذشته به یک درمانگاه در نوار غزه خمپاره شلیک کرده بود، سال گذشته در یک مصاحبه رادیویی اذعان داشت، این اقدام به بالا بردن روحیه گردان کمک کرد.

اندکی قبل از این مصاحبه رادیویی، پلیس نظامی اسرائیل به علت سوءظن درباره رخ دادن جنایت در حمله به این درمانگاه تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده بود. این حمله درست یک روز پس از کشته شدن «دیما لویتاس» افسر نیروهای مسلح اسرائیل در جنگ غزه صورت گرفته بود.

به گزارش فارس، «نریا یشورون» که فرمان این حمله را صادر کرده بود، در این باره گفته بود، او و نیروهایش از اینکه نمی‌توانستند در تشیع جنازه لویتاس شرکت کنند، ناراحت بودند و در نتیجه تصمیم گرفتند نقطه‌ای را که او در آن کشته شده بمباران کنند.