۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه؛

بیمارستان‌های غزه هر ساعت پذیرای ۵۰ شهید و زخمی جدید هستند

بیمارستان‌های غزه هر ساعت پذیرای ۵۰ شهید و زخمی جدید هستند
دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که هر ساعت نزدیک به ۵۰ شهید و زخمی جدید به بیمارستان‌های این نوار منتقل می‌شوند.
کد خبر : ۶۳۷۸۷۷

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از شفقنا، در حالی که حملات مرگبار ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در واکنش به عملیات گردان‌های شهید «عزالدین قسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سرزمین‌های اشغالی تحت عنوان «طوفان الاقصی» همچنان ادامه دارد، شبکه خبری «الجزیره» قطر پیش از ظهر امروز (یک شنبه) از دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه نقل کرد که بیمارستان‌های این نوار هر ساعت پذیرای نزدیک به ۵۰ شهید و زخمی جدید می‌باشند و بیشتر آن‌ها نیز از زنان و کودکان هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولت وابسته به جنبش حماس در نوار غزه ضمن اعلام این که رژیم صهیونیستی در تجاوز خود به این نوار، اجتماع شهروندان غیر نظامی فلسطینی به ویژه در بازار‌ها و نانوایی‌ها را هدف قرار می‌دهد و در نتیجه آن نیز، ده‌ها تن به شهادت می‌رسند، تاکید کرد که چنین اقدامی مهر تاییدی است بر این واقعیت که هدف این رژیم، کشتار و تشدید وضعیت انسانی است.

در همین حال، سخنگوی وزارت بهداشت دولت حماس در نوار غزه نیز در گفتگو با الجزیره تایید کرد که رژیم صهیونیستی اجتماع شهروندان غیر نظامی فلسطینی در بازارها، اماکن عبادت و رستوران‌های این نوار را هدف قرار می‌دهد.

سخنگوی این وزارتخانه با بیان این که نظام سلامت در نوار غزه تمام توان درمانی و سوخت لازم برای راه اندازی آن را از دست داده، تاکید کرد که کمک‌های محدود ورودی به نوار نیز کافی نیست و به بیمارستان‌ها نرسیده است.

این در حالی است که نخستین محموله از کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه که شامل تنها ۲۰ کامیون بود، دیروز (شنبه) از طریق گذرگاه «رفح» در مرز مشترک با مصر، وارد این نوار تحت محاصره رژیم صهیونیستی شد.