۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

13 تن در شیکاگو کشته شدند

یک رسانه آمریکایی روز دوشنبه نوشت که دستکم 13 تن در تیراندازی های جداگانه در تعطیلات آخر هفته در شهر شیکاگو، جان خود را از دست دادند.
کد خبر : ۳۰۶۳۵۵
صراط: آخر هفته گذشته مصادف با روز پدر در آمریکا بود.

به گزارش روزنامه شیکاگوتریبیون، دستکم 41 تن دیگر شامل یک پسربچه سه ساله، در همین دوره زمانی که در آمریکا روز پدر نامیده می شود، زخمی شدند.

بر اساس آمار روزنامه شیکاگوتریبیون، تاکنون حدود یک هزار و 780 نفر در سال جاری (2016) براثر اصابت گلوله در این شهر جان خود را ازدست داده اند.

مرگبارترین زمان این تعطیلات جمعه شب تا صبح شنبه بود که پنج تن بر اثر اصابت گلوله کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند و تنها دریک مورد، چهار تن در عرض هفت ساعت کشته شدند.

همچنین دستکم 28 تن در تیراندازی هایی که از ساعت هشت و 30 دقیقه بامداد شنبه تا چهار و 30 دقیقه بامداد یکشنبه صورت گرفت، زخمی شده اند که سه تن از آنان جان خود را ازدست دادند که به این معنی است که هر 43 دقیقه یک نفر هدف گلوله قرار گرفته است.

همچنین یک افسر پلیس شیکاگو یکشنبه شب، مردی را که ادعا می شود با تفنگ به سوی وی نشانه رفته بود، هدف گلوله قرارداد و زخمی کرد.

به گزارش ایرنا، خشونت های مسلحانه به ویژه با سلاح گرم در ماه های اخیر در سراسر آمریکا اوج گرفته است به گونه ای که تنها در هفته گذشته 50 نفر در حمله مسلحانه به یک باشگاه شبانه در شهر اورلاندو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، جان خود را از دست دادند.
روزنامه شیکاگوتریبیون،