۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷

این رنگ‌های دکوراسیون شما را باهوش تر می‌کند

معجزه رنگها تنها برای لذت بردن از طبیعت و زیبایی ها نیست و حتی برای سلامت روح و جسم می توان به شیوه ای خلاقانه از آنها استفاده کرد.
کد خبر : ۳۰۷۱۲۴
صراط: کارشناسان برای افزایش قدرت مغزی به افراد توصیه می کنند از رنگ ها کمک بگیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چنانچه دیوارها به رنگ های قرمزیا زرد باشند می توانند باعث ایجاد آرامش ، افزایش تمرکز و حتی بالا رفتن نمرات درسی  دانش آموزان شوند.

تا به حال کارشناسان اعتقاد داشتند که اقامت در اتاق هایی با رنگ روشن می تواند باعث آرامش و افزایش راندمان تحصیلی دانش آموزان شود اما تحقیقات جدید نشان داده است که برعکس رنگ های تند مانند قرمز در افزایش قابلیت ذهنی موثر است.

کارشناسان قابلیت عملکرد ذهنی ، قدرت یادگیری، شناخت حالات روانشناختی و فیزیولوژیکی مغزی داوطلبان را دراتاق هایی با رنگهای آبی ، قرمز، زرد و به حالت رنگهای های پررنگ و کم رنگ آزمایش کرده و دریافتند که رنگهای تند مانند قرمز تاثیری مثبت بر بازده مغزی داوطلبان داشته است.

رنگهای قرمز و زرد بیشتر از آبی و سبز قابلیت تحریک کردن سلول های مغزی را دارند.

این تحقیقات توسط دانشمندان دانشگاه کورتین کشور استرالیا بر روی عملکرد ذهنی دانشجویان در امتحانات ورودی دانشگاه بدست آمده است.

در عوض رنگ های کمرنگ که پس زمینه سفید در آنها وجود دارد می تواند باعث خواب آلودگی و رخوت در افراد شود.

پژوهشگران امیدوار هستند با استفاده از این تکنیک در طراحی و رنگ آمیزی اتاق های مدارس و دانشگاه ها راندمان درسی و انگیزه تحصیلی در محصلان افزایش یابد.

منبع: دیلی میل