۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵

ضیافت افطار نمایندگی ایران در آنکارا

مراسم ضیافت افطار نمایندگی ایران در آنکارا در روز قدرس با حضور رئیس حزب اتحاد بزرگ برگزار شد.
کد خبر : ۳۰۸۴۲۴
صراط: مصطفی دستجی در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه روابط و همکاری جمهوری اسلامی ایران با جمهوری ترکیه تاکید کرد: توسعه روابط ترکیه با ایران را نه تنها به نفع دولت و ملت هایمان بلکه آن را به نفع توسعه صلح و ثبات  در منطقه و جهان اسلام نیز ارزیابی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، رهبر حزب اتحاد بزرگ  با ابراز نگرانی از تحولات جهان اسلام و منطقه خصوصا بحران سوریه و عراق ؛ همکاری کشورها و ملتهای مسلمان برای حل بحران ها را ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه استراتژی ایجاد آشوب در منطقه و بعد مدیریت منطقه طبق منافع خود است، همکاری و توسعه روابط کشورهای مسلمان برای مقابله با این سیاست ها را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی همچنین همکاری ترکیه و ایران را برای ایجاد راه حل سیاسی در بحران سوریه ضروری دانست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در این مراسم با گرامی‌داشت روز قدس گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی با ترکیه امری جدی و منطبق بر اراده مسئولین ایران است.

سفیر ایران مهم‌ترین مشکل منطقه و جهان را هر گونه افراط‌گرایی و تروریسم عنوان و خاطرنشان کرد: در طی دو دهه اخیر جهان و خصوصا مسلمانان خسارات زیادی  بابت این روند متحمل شده اند.

وی افزود: حل این مساله همان‌گونه که بنیان‌گذار و رهبری جمهوری اسلامی بیان کردند ساز و کار مشخصی دارد. اتحاد و همکاری میان همه کشورهای مسلمان تنها راه علاج این بحران است.

طاهریان با اشاره استفاده  ابزاری برخی کشورها از افراط‌گرایان در منطقه  گفت: نتیجه ارزیابی‌های نادرست این کشورها برای استفاده از این گروه‌ها نتیجه‌ای جز ویرانی و افزایش سطح بحران در منطقه و فراسوی آن در پی نداشته است.