۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

جزییات حضور خرسهای قهوه‌ای در تهران +عکس

مدیر کل محیط زیست شهر تهران با اشاره به مشاهده یک جفت خرس قهوه‌ای در ارتفاعات شمال تهران توسط دو نفر از کوهنوردان گفت: این خرسهای قهوه‌ای احتمالا برای پیدا کردن غذا و به سبب سرمای هوا به ارتفاعات کلک‌چال آمده بودند.
کد خبر : ۳۰۸۸۷۹
صراط: مدیر کل محیط زیست شهر تهران با اشاره به مشاهده یک جفت خرس قهوه‌ای در ارتفاعات شمال تهران توسط دو نفر از کوهنوردان گفت: این خرسهای قهوه‌ای احتمالا برای پیدا کردن غذا و به سبب سرمای هوا به ارتفاعات کلک‌چال آمده بودند.

 به گزارش تسنیم،  محمد حسین بازگیر  در تشریح حضور یک جفت خرس قهوه‌ای در ارتفاعات شمال تهران اظهار کرد: هفته گذشته دو نفر از کوهنوردان که مشغول کوهپیمایی بودند یک جفت خرس نر و ماده قهوه‌ای رنگ را در کلک چال(منطقه 1 محیط زیست) مشاهده کرده و از آنان عکسبرداری کردند.
 
وی ادامه داد: این کوهنوردان عکسها را در اختیار محیط زیست قرار داده و بنابر تحقیقات انجام شده این خرسهای قهوه‌ای به سبب یافتن غذا و به خاطر سرمای هوای کوهستانی به کوهپایه پناه آورده بودند.
 
مدیر کل محیط زیست شهر تهران خاطر نشان کرد: معمولا در این فصل خرسهایی که صاحب توله شده و زایمان داشته‌اند در پی غذا به مناطق کوهستانی پایین دست می‌آیند اما این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.
 
بازگیر تصریح کرد: این خرسهای قهوه‌ای خطری برای کوهپیمایان ایجاد نکردند و فقط به خاطر شرایط جوی کوهستان و یافتن تغذیه پناه آورده بودند که بنبر شواهد از محل دور شدند.

جزییات حضور خرسهای قهوه‌ای در تهران +عکس
 
گفتنی است هفته گذشته یک زوج کوهنورد حین پیاده روی در ارتفاعات برفگیر شمال شهر تهران دو خرس قهوه ای را مشاهده کرده و موفق شدند از آنها تصویر برداری کنند؛ این زوج طبیعت دوست پس از ثبت تصاویر دو خرس قهوه‌ای با
 
اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تماس حاصل کرده  و تصاویر مربوطه را در اختیار کارشناسان این اداره قرار دادند.