۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳

ثبت‌نام فرزندان مدافعین حرم افغان در مدارس شاهد

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر در حال تحصیل هستند، گفت: فرزندان مدافعین حرم فاطمیون می توانند در مدارس شاهد و ایثارگر نام کنند.
کد خبر : ۳۱۱۴۷۸
صراط: معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر در حال تحصیل هستند، گفت: فرزندان مدافعین حرم فاطمیون می توانند در مدارس شاهد و ایثارگر نام کنند.

به گزارش مهر، سید حسن موذنی در نشست خبری امروز فعالیت های معاونت فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران را تشریح کرد و گفت: تاکنون تعداد ۶۰ هزار وصیت نامه شهید با استانداردهای سازمان اسناد ملی نگهداری می شود.

وی افزود: اسناد مکتوب ایثارگران در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید قرار می گیرد که تعداد ۹.۵ میلیون سند دست نوشته، شعر و فیلم از تعداد ۲۷۵ هزار ایثارگر جمع آوری شده و در آرشیو کتابخانه و اسناد شهدا موجود است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد:  با تولید نرم افزاری از پراندگی اسناد شهدا جلوگیری می شود و در آینده ای نزدیک دستگاههای مختلف می توانند اسناد مورد نیاز هر ایثارگر را در برخورد با آنان قرار دهند و این بانک اطلاعاتی اواخر شهریور یا مهرماه قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه فاز دوم گردآوری اسناد شفاهی ایثارگران در دستور کار قرار گرفته است بیان کرد: خاطرات شهدا و ایثارگران با جدیدترین سیستم نرم افزار ثبت و ضبط می شود.

حجت الاسلام موذنی ادامه داد: انتشار کتاب وصیت نامه شهدا در ۳ یا ۴ استان منتشر شده است و انتشار این کتاب در دیگر استانها بستگی به تامین اعتبار دارد اما در نظر داریم تا ۳ تا ۴ سال آینده با همکاری وزارت کشور وصیت نامه شهدا منتشر شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری به مکان های زیارتی اعزام می شوند، افزود: در این سفرها از فضای تفریحی متعلق به بنیاد شهید استفاده می شود.

وی بیان کرد: سال گذشته تعداد ۱۳ هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر را به اردوهای مختلف اعزام کردیم و ۴۵ هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر نیز از مشارکت های استانی به اردو اعزام شدند.

به گفته موذنی در قالب کاروان های یادگار عزیزان تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان شاهد و ایثارگر به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری مسابقات فوتبال جام شهدا در شهریورماه خبر داد و افزود: با همکاری فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، ۴ لیگ تیم برتر در این مسابقات حضور خواهند داشت. همچنین تعدادی از جانبازان نیز به مسابقات المپیک ۲۰۱۶ اعزام می شوند.

وی با اشاره به فعالیت های تلویزیونی شاهد نیز گفت: در حال احیای اداره کل هنر یو گروه تلویزیونی شاهد هستیم و به همین منظور برنامه قاصدک ویژه گفتگو با خانواده شهدا و ایثارگران تولید شده و از صدا و سیما پخش می شود همچنین مستند شهیدان قمی را در شبکه یک تهیه و پخش خواهیم کرد.

حجت الاسلام موذنی با اشاره به گلایه های مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر به دلیل نبود فیلم و اثر هنری از این واقعه گفت: تهیه فیلم سینمایی واقعه هفتم تیر و شهدای آن خصوصا شهید بهشتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مستند شهدای منا و مسجد الحرام نیز تا دو سال آینده تهیه خواهد شد و همچنین گروهی در این ارتباط نیز توسط مجید اخشابی تهیه شده و برای نخستین بار در شهریورماه اجرا می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: تعداد ۵۰۰ هزار نفر از جامعه هدف در رشته های مختلف قرآنی فعالیت دارند. ما تعداد ۴۷۲ حافظ کل قرآن کریم را در جامعه ایثارگری داریم.

حجت الاسلام موذنی با بیان اینکه تعداد ۱۷۱ هزار دانشجو شاهد و ایثارگر داریم، گفت: بیشتر دانشجویان شاهد ایثارگر در دانشگاه آزادی اسلامی مشغول به تحصیل هستند و شهریه آنان به طور کامل توسط بنیاد شهید پرداخت می شود و سالانه ۳۴۰ میلیارد تومان شهریه پرداخت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۵۰ هزار و ۳۷۸ دانش آموز شاهد و ایثارگر داریم که در ۱۳۵۲ مدرسه شاهد تحصیل می کنند.

حجت الاسلام موذنی ادامه داد: افزایش مدارس شاهد را متوقف کرده ایم و کیفی سازی این مدارس را دنبال می کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: فرزندان شهدای فاطمیون مدافعین حرم نیز از مزایای مدارس شاهد می توانند استفاده کنند و در این مدارس ثبت نام نمایند.

به گفته وی اولین کنگره ملی شهدای منا درشهریورماه، شهدای مفقودالاثر در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و کنگره ملی شهدای مدافع حرم آذرماه برگزار می شود.