۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸

جایزه برای پیدا کردن معتاد متجاهر

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه به هر کسی که یک نفر معتاد متجاهر در این استان پیدا و معرفی کند جایزه داده و از او سپاسگزار خواهم بود، از اینکه پس از سه سال تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، این استان عاری از این معتادان شده است، ابراز خرسندی کرد.
کد خبر : ۳۱۲۰۲۵
صراط: اسماعیل جبارزاده  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: در حال حاضر با انجام یکسری اقدامات و ایجاد و راه اندازی مراکز نگهداری معتادان ماده ۱۶ و ۱۵ ، شهرها و روستاهای استان از وجود معتادان متجاهر خالی شده است و درصدد هستیم با ادامه فعالیت های خود و تاکید بر موضوع مهم پیشگیری مبارزه با مواد مخدر را گسترده تر و ریشه ای تر ادامه دهیم.

به گزارش  ایرنا،وی اظهار کرد: با پشت سر گذاشتن جمع آوری معتادان متجاهر باید به سمت پیشگیری قبل از اعتیاد برویم تا هزینه های درمان را کاهش داده و در آینده با فرهنگ سازی در میان آحاد مردم به سمت جامعه ای عاری از مواد مخدر پیش رویم که این آرزوی قلبی من و تمام اعضای شورای هماهنگی است.

جبارزاده با بیان اینکه سیاست مصون سازی استان از مواد مخدر را با انگیزه بیش از پیش و با وسعت بیشتر ادامه می دهیم، تاکید بر مباحث آموزشی و آگاه سازی رسانه ای آحاد مردم را از پیش نیازهای مصون سازی بیان کرد و خواستار مشارکت و کمک بیش از پیش خبرگزاری ها، صدا و سیما و مطبوعات استان در این زمینه شد.

وی ، موفقیت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی را ناشی از همدلی، همگرایی و هماهنگی بین اعضا و دستگاه های مختلف انتظامی، قضائی، دادستانی ، بهزیستی و سایر نهادها دانست.

استاندار آذربایجان شرقی ، تامین هزینه های مرکز نگهداری ماده ۱۶ توسط شهرداری تبریز، ایجاد و تجهیز خوابگاه های بانوان معتاد، جذب کمک های بخش خصوصی و خیرین، رسیدگی بیشتر به معتادان بیمار پرخطر و ایجاد پارک های متعدد بانوان در تبریز و شهرستان ها را مورد تاکید قرار داد.

جبارزاده، خدمت به معتادان درمانده را وظیفه مهم و رسالتی بس سنگین بر عهده مسئولان استانی برشمرد و با بیان اینکه این افراد جزو محروم ترین و نیازمندترین اقشار جامعه هستند، گفت: کمک به این دسته از افراد جامعه خیر معنوی دارد و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید در این زمینه تلاش های شبانه روزی کنند زیراکه این شورا با سایر شوراها و کارگروه های تفاوت های اساسی دارد.

وی ، بازگرداندن یک نفر از معتادن به آغوش گرم خانواده را بهترین هدیه مادی و معنوی خدمت گذاران مردم در شورای مبارزه با مواد مخدر دانست و یادآور شد: باید با اقدامات خود در این شورا که باب خدمت را برایمان باز کرده است ، فردای قیامت مورد سئوال قرار نگیریم.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارایه آماری از فعالیت های این پلیس، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با کشف ۴۵۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر، افزایش ۱۳ درصدی در این رابطه داشته ایم.

سرهنگ قاسم دهقان افزود: در ارتباط با دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر نیز با دستگیری ۴۸ نفر تهیه و توزیع کننده کلان، رشد ۱۴ درصدی را ثبت کرده ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۹۷۹ معتاد متجاهر در آذربایجان شرقی شناسائی و به مراکز ترک اعتیاد معرفی شده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پنج درصدی دارد.

دهقان ، از انهدام ۹ باند فعال تهیه و توزیع کننده مواد مخدر در آذربایجان شرقی از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و افزود: در این رابطه نیز تعداد یکهزار و ۷۰۳ نفر دستگیر و به مراجه قضائی معرفی شده اند.

خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید