۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴

وقتی از فتنه‌گران در روزخبرنگار یادمی‌شود

همزمان با روز خبرنگاران مراسم تجلیل از خبرنگاران استان قم با حضور استاندار و مسؤولان استان برگزار شد.
کد خبر : ۳۱۵۷۰۱

صراط: همزمان با 17 مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، مراسم تجلیل خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با حضور استاندار و مسؤولان استان پیش از ظهر امروز در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش فارس از قم، این مراسم همچون سال‌های گذشته با حاشیه‌هایی همراه بود که نارضایتی بسیاری از خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها را به دنبال داشت.

یکی از حاشیه‌های این مراسم نام بردن مدیر مسوول یکی از نشریات قم از فتنه‌گران و تقدیر از وی بود که واکنش بسیاری از حاضران را در پی داشت. جمعی از حاضران در این مراسم پس از نام بردن از این فتنه گر توسط این مدیر مسوول اقدام به سر دادن صلوات کرده، عده‌ای سالن را ترک کردند و برخی دیگر دست نوشته‌ای مبنی بر اینکه «حمایت از فتنه‌گر محکوم است» را در سالن پخش کردند.

همچنین عکاسان خبری قم طبق برنامه سال‌های گذشته ضمن تحریم مراسم تجلیل از خبرنگاران، در این مراسم شرکت نکردند.

تقدیر از علی سامانلو فرزند شهید مدافع حرم مطهر حضرت زینب(س) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برای تجلیل از رسانه‌ها خبرنگاران چهار روزنامه معرفی شده و از آنها با حضور مسؤولان تجلیل شد. در بخش تجلیل هیچ خبرنگار خبرگزاری یا پایگاه خبری به روی سن مراسم فراخوانده نشده و طبق اعلام مسؤولان اداره کل ارشاد، شورای برگزاری مراسم چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بودند که این مسئله واکنش مدیران دفاتر استانی خبرگزاری‌ها را به دنبال داشت.

در بخش پایانی هدایای رسانه‌ها در اختیار آنها قرار گرفت که با توجه به متفاوت بودن میزان هدایای پرداختی، برخی از رسانه‌ها نسبت به این مسئله اعتراض داشتند.

سید مهدی صادقی استاندار قم که سخنرانی اصلی این مراسم بود در بخشی از سخنان خود درگذشت مهدی خوانساری خبرنگار خبرگزاری فارس را تسلیت گفت.