۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

فاطمیون:تنها به‌خاطراسلام می‌جنگیم نه پول

مستند مهاجر در رابطه با حقایق حضور رزمندگان افغانستانی تیپ فاطمیون در سوریه با حضور کارگردان این مستند به نمایش درآمد.
کد خبر : ۳۱۶۰۹۳

صراط: مراسم رونمایی از مستند «مهاجر» که در  پاسخ به ادعای دروغین شبکه بی‌بی‌سی برای گروه فاطمیون است، با حضور عوامل تهیه این مستند در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این مستند که با همکاری گروه رسانه‌ای فاطمیون و شبکه «نصر تی‌وی» ساخته شده، تصاویر دیده نشده از حضور رزمندگان افغانستانی فاطمیون در جبهه‌های سوریه و همچنین واقعیت پشت جبهه به نمایش درآمد.

« نه برای ایران، نه برای افغانستان و سوریه برای اسلام می جنگیم»، «ما به خاطر پول نمی‌جنگیم» بخش‌های از گفته‌های نیروهای فاطمیون در مستند مهاجر بود که به نمایش درآمد.

«ساسان فلاح‌فر» کارگردان مستند مهاجر بعد از اکران مستند 20 دقیقه‌ای مهاجر  با بیان اینکه افغانستانی‌های که در ایران هستند، به نام مهاجر شناخته می‌شوند، گفت: افغانستانی‌ها از خود ما هستند و غریبه نیستند و انگیزه ساخت این مستند عشق و محبت به مهاجرین و افغانستانی‌ها است.

وی با اشاره به حضور افغانستانی‌ها در سوریه گفت: منطقه‌ای در سوریه نیست که آزاد شود و در آن افغانستانی‌ها نقش نداشته باشند و بسیاری از مناطقی که در سوریه به نام دیگران آزاد می‌شود توسط افغانستانی‌ها آزاد شده است.

فاطمیون: تنها به‌خاطر اسلام می‌جنگیم نه پول

مهاجر، پاسخ به ادعای دروغین شبکه بی‌بی‌سی

فلاح‌فر در رابطه با انگیزه خود برای ساخت مستند مهاجر و هم زمانی ساخت این مستند با مستند بی‌بی‌سی‌ بیان کرد: این فیلم هم زمان با نمایش مستند دروغین بی‌بی‌سی علیه فاطمیون ساخته شد و در واقع پاسخی به ادعای دروغین شبکه بی‌بی‌سی بود.

وی افزود: این فیلم پاسخی است به شایعه پراکنی شبکه بی‌بی‌سی و اخباری که علیه فاطمیون  مطرح می‌کند چرا که آنها از خطر فاطمیون آگاه هستند.

کارگردان مستند مهاجر با اشاره به هراس از نیروهای فاطمیون توسط رسانه‌های مثل بی‌بی‌سی گفت: این افراد از این می‌هراسند که با حضور فاطمیون در سوریه اسرائیل نابود شود  و باید با حضور فاطمیون نگاه‌ها را به افغانستانی‌ها تغییر داد.

فلاح فر گفت: امروز افغانستانی‌ها با شهادت در سوریه به افغانستانی بودن خود غرور می‌کنند و از اینکه در راه اسلام جهاد کرده‌اند با غرور می‌گویند که ما افغانستانی هستیم.

وی اظهار داشت: بسیاری آرزو می‌کنند که ای کاش افغانستانی بودند و می توانستند برای دفاع از اسلام به سوریه سفر کنند و امروز این رشادت‌ها را در افغانستانی‌ها می‌بینیم.

حضور افغانستانی در سوریه برای پول نیست

کارگردان مستند مهاجر با انتقاد از برخی صحبت‌ها درباره حضور افغانستانی‌ها به خاطر پول در افغانستان گفت: مهاجرینی که در ایران کار می‌کنند درآمد کافی دارند و نیازی نیست که به خاطر اهداف مادی به سوریه سفر کنند و سفر به سوریه همه معادلات مادی را تغییر می‌دهد و این را باید از نزدیک دید تا متوجه آن شد.

فلاح فر بیان کرد: شهیدی در سوریه بود که در ایران کارگر مقنی بود اما در سوریه نقش اطلاعاتی در سوریه داشت و به قدری از عهده مسولیتش خوب بر آمد که فاطمیون کمترین تلفات را در یکی از عملیات‌ها داشتند، شهید ابو حامد در ایران سنگ‌کار بود و پایه‌گذار نیروهای فاطمیون در سوریه بود، اینها نگاه‌های منفی را تغییر می‌دهد.

وی با اشاره به مدت ساخت این مستند در طول 1 ماه و نیم گفت: ساخت این مستند همزمان با نمایش مستند دروغین بی‌بی‌سی علیه فاطمیون بود و از نظر حمایتی دستگاه‌های دولتی در ساخت این مستند حمایتی نکردند و نگاه ویژه‌ای به آن نشد.

خانواده‌های مدافع حرم در مجموعه ملازمان حرم

کارگردان مستند مهاجر در رابطه با عدم حضور خانواده نیروهای فاطمیون در این مستند گفت: این مستند مربوط به نیروهای فاطمیون در منطقه بود و به نوعی رجز خوانی آنها می‌پرداخت و در در رابطه با خانواده‌های نیروهای فاطمیون در مستند‌های دیگر از جمله «ملازمان حرم» برنامه‌های ساخته شده است.

در ادامه این نشست «نواب» از فعالان رسانه‌ای با اشاره به تشکیل گروه فاطمیون گفت: با شکل‌گیری گروه فاطمیون توسط ابوحامد گروه‌های رسانه‌ای تشکیل شد،  این گروه‌ها با دوربین در عملیات‌های مختلف حضور داشتند و تاکنون تصاویر بسیاری از نیروهای فاطمیون ثبت شده است.

ساخت بیش از 10 مستند درباره نیروهای فاطمیون

وی افزود: تاکنون مستندهای شامل تاریخ شفاهی از نیروهای فاطمیون و مصاحبه از خانواده شهدای فاطمیون تهیه شده است، بیش از 10 مستند تهیه شده است که اولین مستند مربوط به شهید ابوحامد است.

نواب در پایان با اشاره به ساخت مستندهای تهیه شده در رابطه با فاطمیون، افزود: از دیگر مستندهای ساخته شده مستند «فاتح»، «پدر عشق پسر»، «ذوالفقار»، «شیخ»، «بالای ابرها»، «حجت» و مستند «مهاجر» است که در رابطه با نیروهای فاطمیون ساخته شده است.