۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

درخواست ۲ ساله شدن معاینه فنی

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ۱۰ لایحه به مجلس شورای اسلامی از سوی شورای عالی استان‌ها ارسال شده که هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.
کد خبر : ۳۱۶۵۶۱
صراط: رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ۱۰ لایحه به مجلس شورای اسلامی از سوی شورای عالی استان‌ها ارسال شده که هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

به گزارش فارس، مهدی چمران در سی‌امین جلسه شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز سی‌امین اجلاس شورای عالی استان‌ها با حضور جمعی از اعضای شورا برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه قانون مالیات بر ارزش افزوده که در برنامه ششم توسعه تغییراتی داده شده است و این تغییرات برخلاف مصلحت شوراها و شهرداری‌هاست مورد بررسی قرار گرفت و درخواست شد که متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز، علی لاریجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران حضور داشت، گفت: از ریاست مجلس درخواست شد که نظرات شوراها را درباره قانون مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم جویا شوند و بررسی‌ها را با دقت لازم در این خصوص داشته باشند که کاری انجام نشود که منجر به کندی شوراها شود.

چمران گفت: 10 تا لایحه به مجلس شورای اسلامی داده‌ایم که به تصویب نرسیده بود و به مجلس دهم کشیده شده است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: آلودگی هوا و بحث معاینه فنی از 2 سال به 5 سال مورد بررسی قرار گرفت و تمامی کارشناسان محیط زیست از این موضوع نگران هستند، لذا درخواست شد که معاینه فنی خودروها به 2 سال بازگردد.

وی درباره اخذ پول برای روشنایی و آب در معابر و پارک‌ها و تونل‌ها اظهار داشت: بابت این روشنایی‌ها از شهرداری‌ها پول دریافت می‌شود که این موضوع بی‌معنی است و نباید بابت روشنایی معابر، پارک‌ها و تونل‌ها هزینه‌ای پرداخت شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظر ریاست مجلس شورای اسلامی درباره مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه چیست، گفت: در این خصوص مفصل با رئیس مجلس صحبت شده و نظر وی با ما موافق است و فضای عمومی مجلس نیز در این خصوص موافقت کرده‌اند، چرا که نظر ما کاملاً منطقی است و این طرح جدید به دلایل خاصی که شاید تمرکزگرایی است موجب ریختن ارزش افزوده به خزانه دولت می‌شود.

وی گفت: شهرداری‌ها درآمد و هزینه‌ای هستند، باید درآمد لازم را کسب کنند تا نسبت به مسائل شهر اقدام کنند و این قانون جدید در برنامه ششم توسعه به صلاح شهرها و روستاها نخواهد بود.

وی درباره به حدنصاب نرسیدن اعضای شورای عالی استان‌ها گفت: چند نفر آخر جلسه صحن شورا را ترک کردند تا به پرواز بازگشت به شهرستان‌های خود برسند و امروز به دلیل اینکه به حد نصاب نرسیدیم، مصوبه خاصی را نگذراندیم.