۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

هلاکت سرکرده انتحاری‌های«جفش»درحلب

در حمله نیروهای ارتش سوریه و محور مقاومت به تروریست‌ها در جنوب شهر حلب، چندین تروریست از جمله سرکرده عناصر انتحاری‌ها (خط‌شکن) «جیش فتح الشام» کشته و شماری زخمی شدند.
کد خبر : ۳۱۷۱۳۱
صراط: در حمله نیروهای ارتش سوریه و محور مقاومت به تروریست‌ها در جنوب شهر حلب، چندین تروریست از جمله سرکرده عناصر انتحاری‌ها (خط‌شکن) «جیش فتح الشام» کشته و شماری زخمی شدند.

به گزارش فارس، فرمانده «انغماسیون» گروه تروریستی «جیش فتح الشام» (جفش) یا همان جبهة النصره سابق (شاخه القاعده در سوریه) در ریف حلب کشته شد.

به گزارش خبرگزاری «یونیوز»، «ابوالمثنی» معروف به امیر و مسئول جذب و تعلیم «انغماسی‌ها» یا انتحاری‌های النصره (جفش) در حمله ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در جنوب غرب حلب کشته شده است.

انغماسی در ادبیات تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق، به نیروهای خط‌شکنی گفته می‌شود که خود را مسلح و مجهز به کمربند انفجاری می‌کنند تا اگر هنگام نفوذ به صفوف طرف مقابل، لازم شد، عملیات انتحاری انجام بدهند.

افزون بر این، 8 تن از عناصر «لواء الفاتحین» وابسته به «فیلق الشام» در غرب شهر حلب کشته و 14 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منطقه جنوب حلب و مناطق نزدیک به آن، در یک ماه اخیر شاهد درگیری‌های گسترده و شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های ائتلاف جیش الفتح (22 گروهک) بوده است.

گروه‌های تروریستی مختلف با تشکیل ائتلافی با بیش از پنج هزار نیروی جدید طی دو هفته به جنوب حلب حمله کردند تا محاصره تروریست‌ها در شهر حلب را بشکنند.

تروریست‌های مورد حمایت ترکیه و عربستان توانستند برای ساعاتی از گذرگاهی وارد شهر شوند. این منطقه در حال حاضر زیر آتش ارتش سوریه و نیروهای مقاومت است.