۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

استفاده دوباره عربستان از بمب خوشه‌ای

جنگنده های عربستان سعودی مناطقی از استان «صعده» در شمال یمن را با بمب های خوشه ای هدف حمله قرار دادند.
کد خبر : ۳۲۱۱۶۵
صراط: جنگنده های عربستان سعودی مناطقی از استان «صعده» در شمال یمن را با بمب های خوشه ای هدف حمله قرار دادند.

به گزارش ایرنابه نقل از شبکه خبری المسیره، مناطق «مندبه» و «قماعل» شهر مرزی «باقم» در استان صعده روز یکشنبه هدف بمب های خوشه ای و سلاح های ممنوعه قرار گرفت.

معاهده منع استفاده از بمب های خوشه ای روز جمعه در گزارشی از ژنو تائید کرد که استفاده از بمب های خوشه ای در حمله هوایی به یمن افزایش یافته است.

در گزارش این نهاد آمده است که از آوریل سال 2015 تا مارس سال 2016 در پی حملات ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی، دست کم 19 نفر بر اثر انفجار بمب های خوشه ای کشته شده اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.

بر اثر این حملات بیش از 80 درصد از تاسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.
برچسب ها: صراط خوشه ای