۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

دیدار اوباما با فردی که او را حرامزاده خواند

چند روز پیش از برگزاری نشست آسه‌آن در لائوس «رودریگو دوترت» رئیس جمهور فیلیپین خطاب به «باراک اوباما» همتای آمریکایی‌اش با الفاظ تند گفته بود که اوباما حق ندارد در امور داخلی فیلیپین دخالت کند.
کد خبر : ۳۲۱۷۳۷
صراط: با وجود فحاشی رئیس جمهور فیلیپین به همتای آمریکایی و اعلام لغو دیدار روسای جمهور از سوی واشنگتن، طرفین دیدار کوتاهی در لائوس داشتند.

به گزارش فارس، با وجود توهین تند رئیس جمهور فیلیپین به همتای آمریکایی خود و با وجود اعلام واشنگتن از لغو دیدار دوجانبه، روسای جمهور دو کشور ملاقات کوتاهی در لائوس داشتند.

به نوشته تلگراف چند روز پیش از برگزاری نشست آسه‌آن در لائوس «رودریگو دوترت» رئیس جمهور فیلیپین خطاب به «باراک اوباما» همتای آمریکایی‌اش با الفاظ تند گفته بود که اوباما حق ندارد در امور داخلی فیلیپین دخالت کند.

در واکنش به این اظهارات تند، باراک اوباما از لغو دیدارش با همتای فیلیپینی خبر داد اما از سوی دیگر رئیس جمهور فیلیپین هم اظهار پشیمانی کرده بود.

با این وجود رؤسای جمهور دو کشور روز چهارشنبه (دیروز) در لائوس دیدار کوتاهی با یکدیگر داشتند و وزیر خارجه فیلیپین از این ملاقات ابراز خشنودی کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اشاره کوتاهی به این ملاقات داشت و گفت چیزی که بین دو طرف رد و بدل شد، تعارفات معمول بود.

رئیس جمهور جدید فیلیپین برای مقابله با مواد مخدر دست به کشتار عاملان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در این کشور زده و تاکنون بیش از 2 هزار نفر را کشته و اعلام کرده است افراد بیشتری کشته خواهند شد. آمریکا به این اقدامات اعتراض کرده بود که این اعتراض با فحاشی دوترت روبرو شد.