۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰

کره شمالی:دوران باج‌گیری آمریکا تمام شده است

روزنامه حزب حاکم کره شمالی به تهدید غرب در برابر آزمایش هسته ای این کشور واکنش نشان داد.
کد خبر : ۳۲۲۰۸۱
صراط: روزنامه حزب حاکم کره شمالی به تهدید غرب در برابر آزمایش هسته ای این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش مهر به نقل از اسکای نیوز، رسانه وابسته به حزب حاکم کره شمالی در واکنش به تهدید غرب در برابر پنجمین آزمایش موفقیت آمیز هسته ای این کشور از تسلیم نشدن «پیونگ یانگ» در برابر «باجگیری هسته ای» خبر داد.

 این رسانه کره شمالی در واکنش به تهدیدات غرب مبنی بر دور جدید تحریم ها علیه کره شمالی بیان کرد:: تسلیم باجگیری هسته ای آمریکا نخواهیم شد.

«رُدُنگ سینمون» (Rodong Sinmun) روزنامه حزب حاکم کره شمالی امروز نوشت: روزهایی که آمریکا می توانست به صورت یکجانبه علیه کره شمالی به باجگیری هسته ای بپردازد، گذشته است.

این روزنامه ادامه داد: آمریکا با قدم‌های قوی و تدریجیِ کره شمالی به شدت خشمگین شده است.

روز گذشته و ساعاتی پس از آزمایش موفقیت آمیز هسته ای کره شمالی، کاخ سفید اعلام کرد: «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به دنبال آزمایش هسته ای پیونگ یانگ، درباره وضع تحریم های جدید علیه کره شمالی به این کشور هشدار داده است.

آسوشیتدپرس نیز در این باره نوشته بود: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ضمن محکوم کردن اقدام کره شمالی در آزمایش هسته ای امروز، اعلام کرد که هرگز پیونگ یانگ را به عنوان یک کشور هسته ای به رسمیت نخواهد شناخت.

گفتنی است، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) روز گذشته اعلام کرده بود: آزمایش کره شمالی اجازه دستیابی به پتانسیل توان هسته ای و ویژگی های یک کلاهک هسته ای استاندارد که از توان نصب بر موشک های راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.