۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

واکنش ارتش‌آزاد به آتش‌بس سوریه +سند

20 گروه تروریستی که دنباله‌رو ارتش آزاد هستند اعلام کردند که آتش‌بسی که در سوریه اجرایی شده، گروه جبهه فتح الشام را مستثنی می‌کند، از این روی آن را نمی‌پذیرند.
کد خبر : ۳۲۲۴۴۸
صراط: 20 گروه تروریستی که دنباله‌رو ارتش آزاد هستند اعلام کردند که آتش‌بسی که در سوریه اجرایی شده، گروه جبهه فتح الشام را مستثنی می‌کند، از این روی آن را نمی‌پذیرند.

به گزارش فارس، مهمترین گروههای مسلح تروریستی وابسته به ارتش آزاد سوریه شامگاه دوشنبه (روز گذشته) اعلام کردند که قاطعانه آتش‌بس در این کشور رد می‌کنند.

عناصر تروریستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که این آتش بس «جبهه فتح الشام» (جبهه النصره سابق) را مستثنی میکند و از گروههای نظامی حامی دولت سوریه چشم‌پوشی می‌کند.

این گروهها مدعی شدند بدون ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه که همچنان به بمباران شهرها و روستاها ادامه می‌دهند، این توافق چه سودی دارد.

عناصر تروریستی در بیانیه خود اعلام کردند که این آتش بس را قبول ندارند و «نباید کمکهای بشردوستانه به هیچ آتش بس یا توافقی پیوند بخورد و همچنین هیچ مکانیزمی وجود ندارد که نقض آتش بس توسط نظام [سوریه] را کنترل کند.

به گزارش وبگاه خبری «آرا»، گروههای تروریستی همچنین اعلام کردند: ما طرحهای بشردوستانه و آتش بس را در صورتی که به اصول ثابت [موسوم به] انقلابی آسیب نرساند ارزیابی می‌کنیم.. ولی نمیپذیریم که مقداری مواد غذایی به مناطق محاصره شده، وارد شود ولی در مقابل، [کنترل] مواضع راهبردی در برابر نظام [از دست تروریستها] خارج شود.

در ادامه بیانیه آمده است: هیچ اراده بین المللی وجود ندارد که بتواند کشتار مداوم ملت را متوقف کند، از این روی تصمیم گرفتیم که بر قدرت خود تکیه کرده و تفنگ در دست گرفته و این جنگ را تا پایان علیه نیروهای نظام [سوریه] ادامه دهیم

تروریستها همچنین مدعی شدند که بندهای پیشنهادی در این توافق زمینه را برا دولت سوریه و گروههای همپیمان آن فراهم میکند که دستاوردهای راهبردی داشته باشند

«فیلق الشام، حرکه نور الدین الزنکی، الفوج الاول، الفرقه 101، فیلق حمص، جیش الاسلام، الاتحاد الاسلامی لاجناد الشام، جبهه انصار الاسلام، الفرقه 13، لواء الفتح، الفرقه الشمالیه، الجبهه الشامیه، کتائب الصفوه الاسلامیه، الفرقه الوسطی، تجمع فاستقم کما أمرت، جیش النصر، جیش التحریر، لواء صقور جبل الزاویه، لواء الحریه الاسلامی، جبهه الاصاله و التنمیه و جند بدر 313» گروههای تروریستی هستند که این بیانیه را امضا کردند.

واکنش ارتش‌آزاد به آتش‌بس سوریه +سند