۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸

واکنش مرکل به ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه

صدر اعظم آلمان در امکان ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه در شرایط فعلی ابراز تردید کرده و همچنان خواستار تلاش برای برقراری مجدد آتش بس در این کشور شد.
کد خبر : ۳۲۵۲۲۹
صراط: صدر اعظم آلمان در امکان ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه در شرایط فعلی ابراز تردید کرده و همچنان خواستار تلاش برای برقراری مجدد آتش بس در این کشور شد.

به گزارش تسنیم به نقل از "دویچه وله" آلمان، با توجه به تشدید مبارزات و درگیری ها در سوریه اخیرا دوباره بحث هایی درباره تاسیس یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور جنگ زده به وجود آمده است. چندی پیش وزیر امور خارجه آلمان و همتای آمریکایی وی بحث هایی در این باره مطرح کرده اند.

در این میان "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان به این مسئله ابراز شک و تردید کرده است.

وی در این باره گفت: من خود شخصا مردد هستم که در شرایط فعلی ما بتوانیم سریعا طرح یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه را اجرایی کنیم.

مرکل که در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر مالزی در برلین سخن می گفت همزمان تلاش بیشتر برای آتش بس در سوریه را درخواست کرده و گفت: بسیار روشن است که این مسئله به روسیه و رژیم بشار اسد مربوط می شود که شانس برای یک آتش بس و کمک های انسان دوستانه را دوباره بهبود بخشند. تنها از طریق گفتگو امور پیش می رود.

مرکل همچنین حملات هوایی اخیر به شهر حلب را محکوم کرده و گفت: این حملات خشونتی بی رحمانه علیه مردم غیر نظامی در شیوه ای کاملا غیر قابل قبول است. در روزهای اخیر یک شکست عمیق وجود داشته است.

هفته گذشته وزرای امور خارجه آلمان و آمریکا یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را خواستار شدند. آن ها به این ترتیب روی خشونت های دوباره تشدید شده در این کشور بعد از نقض آتش بس واکنش نشان دادند.