۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

مسئول نظامی طالبان کشته شد

مقام‌های امنیتی ولایت زابل در جنوب افغانستان می‌گویند «ملا عبد الرحمان» مسئول نظامی طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی در شهر قلات کشته شده است.
کد خبر : ۳۲۳۲۳۶
صراط: مقام‌های امنیتی ولایت زابل در جنوب افغانستان می‌گویند «ملا عبد الرحمان» مسئول نظامی طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی در شهر قلات کشته شده است.

به گزارش فارس، مقام‌های امنیتی ولایت زابل در جنوب افغانستان می‌گویند که «ملا عبد الرحمان» مسئول نظامی گروه طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی افغانستان در شهر قلات مرکز ولایت زابل کشته شده است.

«غلام جیلانی فراهی» مسئول امنیت فرماندهی امنیت زابل گفت: ملا عبدالرحمان در ناامنی‌های اخیر ولایت و مین‌گذاری‌های کنار جاده ای در شاهراه کابل- قندهار سهم فعالی داشته است.

گفته می‌شود طالبان جمعه شب گذشته با راه‌اندازی حملات گروهی قصد داشتند کنترل چندین منطقه در شهر قلات مرکز این ولایت به دست گیرد.

به گفته مقامات، حمله طالبان با مقاومت شدید نیروهای امنیتی افغانستان مواجه شده و با تحمل شکست سخت مجبور به عقب نشینی شدند.

فراهی گفت: کشته شدن مسئول نظامی گروه طالبان در زابل به بهبود امنیت و ثبات کمک زیاد خواهد کرد، گروه طالبان اما تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.