۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام

فرمانده انتظامی سیرجان از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام خبر داد.
کد خبر : ۳۲۳۲۶۹
صراط: فرمانده انتظامی سیرجان از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا ایران نژاد اظهار کرد: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا مبنی بر ایجاد صفحه جعلی در اینستاگرام و درج مطالب کذب علیه ایشان و انتشار تصاویر خصوصی در صفحه جعلی ساخته شده پرونده ای با این مضمون در پلیس فتا تشکیل شد.

وی افزود: با بررسی مستندات در خصوص موضوع جرم اقدامات فنی و پلیسی در خصوص کشف جرم آغاز که در همین حین فرد دیگری نیز با موضوع اتهامی مشابه مبنی بر ساختن صفحه جعلی در اینستاگرام به این پلیس مراجعه و اظهار کرد که فرد سازنده صفحه جعلی با تهدید قصد اخاذی از وی را دارد.

ایران نژاد افزود: با توان علمی و تلاش شبانه روزی و استفاده از امکانات فنی و پلیسی، افراد دخیل در پرونده شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی تحت نظر قرار گرفته و تحقیقات از آنها آغاز و نهایتا متهم اصلی که فردی ۱۷ ساله و محصل است شناسایی و دستگیر شد.

وی بیان کرد :پس از انتقال متهم به پلیس فتا به بزه انتسابی معترف شد و انگیزه خود را از انجام این عمل مجرمانه داشتن کدورت با شاکیان و قصد تلافی کردن و تسویه حساب شخصی اعلام کرد که با بررسی محتوای پرونده، تعداد سه فقره پرونده دیگر هم با موضوع مشابه کشف شد.

فرمانده انتظامی سیرجان با اشاره به کشف پنج فقره پرونده به شهروندان هشدارداد: از قرار دادن تصاویر و اطلاعات خصوصی خود در فضای مجازی جدا خودداری کنید و حتما برای گوشی خود قفل ایمنی و رمز گذاری فعال کنید تا در صورت سرقت و یا مفقود شدن کسی دسترسی به اطلاعات گوشی نداشته باشد.