۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰

نامه سوریه به بان کی مون در اعتراض به حمله آمریکا

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت محکومیت حمله روز شنبه جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در اطراف دیرالزور را خواستار شد.
کد خبر : ۳۲۳۳۴۸
صراط: وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت محکومیت حمله روز شنبه جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در اطراف دیرالزور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در «جبل ثرده» در اطراف فرودگاه «دیرالزور» را تجاوز آشکار و خطرناک علیه این کشور و ارتش سوریه برشمرد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که این اقدام آمریکا گواهی روشن بر حمایت این کشور و متحدانش از گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی است.

وزارت خارجه سوریه در نامه خود ضمن درخواست از شورای امنیت برای محکوم نمودن تجاوز آمریکا، ملزم نمودن این کشور به عدم تکرار این اقدامات و احترام گذاشتن به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را خواستار شد.

این وزارتخانه تصریح کرد: بدون شک این تجاوز تمام ادعاهای آمریکا را در زمینه مبارزه با تروریسم و بازگرداندن امنیت و صلح به سوریه رسوا می سازد.

لازم به ذکر است که جنگنده های آمریکایی روز شنبه مواضع ارتش سوریه در اطراف دیرالزور را بمباران کردند که به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از نیروهای ارتش این کشور منجر گردید.