۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

ممانعت سازمان ملل از خروج افراد مسلح از «الوعر»

یک منبع آگاه تأکید کرد که امروز مسئولان سازمان ملل با بهانه‌های واهی اجازه ندادند که 250 فرد مسلح از منطقه الوعر خارج شده و به سوی ادلب بروند. دولت سوریه نیز هیچ توجیهی در این اقدام سازمان ملل نمی‌بیند.
کد خبر : ۳۲۳۷۴۲
صراط: یک منبع آگاه تأکید کرد که امروز مسئولان سازمان ملل با بهانه‌های واهی اجازه ندادند که 250 فرد مسلح از منطقه الوعر خارج شده و به سوی ادلب بروند. دولت سوریه نیز هیچ توجیهی در این اقدام سازمان ملل نمی‌بیند.

به گزارش فارس، یک منبع آگاه حاضر در سوریه اعلام کرد که سازمان ملل با بهانه‌های واهی مانع از خروج تروریستها از منطقه «الوعر» در استان «حمص» به سوی استان «ادلب» شده است.

این منبع به خبرگزاری «سانا» تأکید کرد که بهانه های بی اساس سازمان ملل این بود که وضعیت امن نبوده و فرصت برای بررسی این موضوع فراهم نیست؛ هر چند که کارکنان این نهاد در جزیئات این توافق شرکت داشتند.

سازمان ملل در اجرای مرحله نخست توافق الوعر شرکت داشت؛ توافقی که در پی آن 720 فرد مسلح به همراه خانواده هایشان از این منطقه خارج شدند.

این منبع در ادامه گفت: «دولت سوریه برای رفتار مسئولان سازمان ملل در کارشکنی در اجرای این توافق هیچ توجیهی نمی‌بینند».

قرار بود که امروز 250 فرد مسلح به همراه خانواده های خود در چارچوب توافقی که پیشتر منعقد شده بود، از منطقه الوعر خارج شوند و به سوی ادلب بروند.