۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

اولین حضور علنی ابوبکر البغدادی در موصل

ناآرامی‌های اخیر در مرکز استان نینوای عراق باعث شد سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش از مخفیگاه خود در «موصل» خارج و در انظار عمومی ظاهر شود.
کد خبر : ۳۲۳۸۶۹
صراط: ناآرامی‌های اخیر در مرکز استان نینوای عراق باعث شد سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش از مخفیگاه خود در «موصل» خارج و در انظار عمومی ظاهر شود.

به گزارش تسنیم، یک منبع محلی در استان نینوا به شبکه خبری «السومریه‌نیوز» اعلام کرد: ناآرامی‌های اخیر در شهر موصل، که گروه داعش آن را پایتخت حکومت خودخوانده خود می‌داند، «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش را مجبور کرد از مخفیگاهش خارج و در شهرک «الرساله» در میان اهالی حاضر شود.

این منبع تصریح کرد، البغدادی در حالی سوار بر یک خودروی شاسی‌بلند سفید رنگ ظاهر شد که سه خودروی مملو از افراد مسلح نقاب‌زده و سیاه‌پوش وی را محاصره کرده بودند. از چندین ماه پیش تاکنون، این نخستین بار است که البغدادی در انظار عمومی ظاهر شده است.

این منبع، که نخواست نامش فاش شود، افزود: ظاهر شدن البغدادی نشان دهنده حجم خطرناک بودن ناآرامی‌های امروز شهر موصل است. در حالی‌که، مراکز تبلیغاتی داعش با هدف اطمینان‌بخشی به افکار عمومی، حوادث امروز موصل را صرفا تمرین آماده‌سازی برای مقابله با حوادث اضطراری اعلام کرده‌اند.

این منبع اضافه کرد: در حال حاضر وضعیتی مشابه منع آمد و شد خودروها در بیشتر محله‌های موصل حاکم شده است و عناصر مسلح این گروه تروریستی به طور بی‌سابقه‌ای در مناطق مختلف شهر به‌ویژه در مقابل ادارات اصلی و نهادهایی که «جیش العسره» آنها را بسته بود، مستقر شده‌اند.

طبق این گزارش، شهر موصل، روز گذشته شاهد حوادث و ناآرامی‌هایی بود که از آن جمله می‌توان به بسته شدن ورودی‌های این شهر و برگزاری رژه فردی عناصر مسلح، بسته شدن ادارات وابسته به داعش از سوی عناصر ویژه داعش موسوم به «جیش العسره» و محاصره یکی از محلات شهر، که محل اقامت سرکردگان این گروه تروریستی می‌باشد، اشاره کرد.

ناظران سیاسی در عراق می‌گویند همزمان با نزدیک شدن زمان عملیات آزادسازی موصل، گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند برای حفظ آخرین پایگاه خود در عراق تدابیر امنیتی خود را در موصل تشدید کند.