۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

دعوت از لاریجانی برای سفر به آذربایجان

رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان رسماً از همتای ایرانی خود برای سفر به باکو دعوت کرد و گفت: با توجه به اشتراکات ۲ کشور، ظرفیت‌های همکاری‌های دوجانبه بخصوص در حوزه پارلمانی بسیار زیاد است.
کد خبر : ۳۲۳۹۴۵
صراط: رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان رسماً از همتای ایرانی خود برای سفر به باکو دعوت کرد و گفت: با توجه به اشتراکات ۲ کشور، ظرفیت‌های همکاری‌های دوجانبه بخصوص در حوزه پارلمانی بسیار زیاد است.

به گزارش تسنیم، در دیدار خداحافظی محسن پاک آیین سفیر کشورمان در باکو با اگتای اسداف رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان بر گسترش همکاری‌های پارلمانی ایران و آذربایجان تاکید شد.

در این دیدار رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان رسماً از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به باکو دعوت کرد و گفت: با توجه به اشتراکات ایران و جمهوری آذربایجان، ظرفیت‌های همکاری‌های دوجانبه بخصوص در حوزه پارلمانی بسیار زیاد است.

وی با تقدیر از فعالیت چهارساله سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان گفت: نقطه عطف ماموریت شما برگزاری اجلاس سه جانبه سران ایران، آذربایجان و روسیه بود که هنوز چشم جهانیان را خیره کرده است.

اگتای اسد اف توسعه مناسبات در عرصه‌های اقتصادی،‌ فرهنگی، علمی و پارلمانی را مهم دانست و با توجه به موقعیت جغرافیایی و مجاورت دو کشور خواستار تعمیق ارتباطات فیمابین شد و گفت: افزایش همکاری‌های دوجانبه به نفع دو کشور برادر و مسلمان است.

در این دیدار محسن پاک آیین نیز گفت: روسای جمهوری دو کشور در مجموع هفت دیدار در پایتختهای دو کشور و نیز کشورهای دیگر داشتند که تحرک قابل توجه به بسط روابط فیمابین بخشیده است.

وی همچنین برگزاری دو اجلاس کمیسیون بین دولتی و نیز امضای 50 سند همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه‌های مختلف را برای تقویت روابط دو کشور مهم ارزیابی کرد.

سفیر کشورمان افزود: در نتیجه عزم و اراده سیاسی مسئولان دو کشور شاهد گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان در همه حوزه‌ها و مقابله با تهدیدات مشترک مثل تروریسم و افراط گرایی هستیم.

وی نقش مجلس ملی جمهوری آذربایجان در توسعه روابط دو کشور را موثر دانست و گفت: با کمک مجلسین دو کشور موفق شدیم از اهداف عوامل ثالث که برای ایجاد تیرگی در روابط تلاش می‌کردند، جلوگیری کنیم.

پاک آیین با تاکید بر این که مسئولان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مراقب روابط فیمابین هستند، گفت: به همین دلیل آینده روابط دو کشور را روشن می‌بینم.