۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

حمله بی‌سابقه وزیر به افشارزاده و طاهری

وزیر ورزش و جوانان در اتفاقی به سابقه انتقادات شدیدی را علیه سرپرست پیشین باشگاه استقلال مطرح کرد
کد خبر : ۳۲۴۴۶۹
صراط: وزیر ورزش و جوانان در اتفاقی به سابقه انتقادات شدیدی را علیه سرپرست پیشین باشگاه استقلال مطرح کرد.

به گزارش میزان، وزیر ورزش و جوانان در جدیدترین اظهار نظر خود موضوع تندی علیه مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گرفت و البته سرپرست کنونی باشگاه پرسپولیس را هم از زیر تیغ تیز انتقادات خود گذراند. این در حالی است که بهرام افشارزاده نزدیک به 50 سال سابقه مدیریت ورزشی دارد و حتی در وزارت ورزش سمت داشته است. همچنین علی‌اکبر طاهری از دوستان نزدیک گودرزی محسوب می‌شود اما هر دو مورد حمله شدید وزیر ورزش قرار گرفته‌اند.

محمود گودرزی ابتدا درباره تغییر و تحولات پیاپی مدیریتی در باشگاه استقلال و حضور کوتاه‌مدت رضا حسنی‌خو به جای بهرام افشارزاده اظهار داشت: حسنی‌خو 4، 5 ساعت مدیر بود. وی عصر، پیش من آمد و در جلسه هیئت مدیره شرکت کرد و پذیرفت مدیرعامل استقلال شود. شب که شد به من تلفن زد که به دلایلی نمی‌توانم بیایم. من گفتم که این دلایل که یک دفعه برای شما به وجود نیامد و از صبح هم این دلایل را داشتید، پس چرا قبلاً مطرح نکردید؟! من به او انتقاد دارم که این رفتار را داشت.

وی با انتقاد از مدیریت مالی افشارزاده و علی‌اکبر طاهری ادامه داد: از افشارزاده به علت اینکه هزینه بسیار زیادی را به بیت‌المال تحمیل کرد، رضایت نداشتم. وی طبق صورتی که خودش داده، با 28 میلیارد تومان تیم را بسته و هزینه کرده است. طاهری هم در پرسپولیس 15 میلیارد هزینه کرده است. به چه حقی این کار را انجام داده است؟! البته 22 میلیارد گفته و 6 میلیارد بابت چیز دیگری بوده اما همین 22 میلیارد رقم کمی نیست. اگر با 15 میلیارد پرسپولیس مقایسه کنیم، اختلاف زیادی دارد که تازه آن 15 میلیارد هم شاید عدد بزرگی باشد. گرانترین بازیکنان و مربیان را در تیم استقلال جمع کرده بودند!

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر دستور به کاهش این مبالغ تصریح کرد: من مخالفت کردم و بلافاصله زد و بندهایی شد و عده‌ای را فرستادند تا جلوی وزارت ورزش به من ناسزا بگویند که چرا من جلوی اسراف بیت‌المال را می‌گیرم! من این کار را کردم که این دو تیم، زیان روی دست مردم نگذارند، چون بیت‌المال، سهم مردم است. دولت، نماینده مردم است. نفس این آقایان از جای گرم درمی‌آمد که این پول‌ها را خرج می‌کردند؟!

گودرزی در اظهارنظری جالب از بی‌اطلاعی اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال از هزینه‌های افشارزاده گفت: اصلاً هیئت مدیره در جریان نیست و مصوبه‌ای در این خصوص ندارد. من از طریق قانونی پیگیری می‌کنم. من باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد که بازیکن 120 میلیون تومانی را 900 میلیون تومان می‌خرند! حتماً اتفاقاتی در این بین افتاد که دارم پیگیری می‌کنم. اتفاقاً عمده تهاجماتی که به من شده ناشی از همین مسئله است. کسانی در این وسط از این ارقام نجومی سود می‌برند و آنها برنمی‌تابند که من ورود کنم. آنها شروع به ترور شخصیت و ناسزاگویی می‌کنند تا مانع از ورود من به این موضوع شوند ولی بنده در این رابطه، مشکلی ندارم. اعداد و ارقام، خیلی بزرگ و کلان است و بدون اطلاع هیئت مدیره، این اتفاق رخ داده است. هیئت مدیره هیچ مصوبه‌ای در خصوص این پرداخت‌های کلان ندارد.

وی افزود: حالا اگر شما باشید، اجازه می‌دهید که یک مدیر با این روحیه و این ویژگی که هیچ‌گونه محدودیتی برای خودش در هزینه کردن و پول دادن و پرداخت کردن قائل نیست، ادامه کار بدهد؟! ولو 50 سال هم سابقه داشته باشد! اگر من همچنین خطایی را کردم، شما چنین برخوردی را با من انجام بدهید و همه جا بنده را «هو» کنید. کسی حق ندارد این هزینه‌های سنگین را به بیت‌المال تحمیل کند. ضمناً ما کاری کردیم که اعتبارات اینها را به ورزش تحمیل نکنیم. این دو باشگاه آنقدر برندهای قدرتمندی دارند که از طریق اسپانسرهای مختلف می‌تواند هزینه‌های خودشان را تأمین کنند. خوشبختانه پرسپولیس به مدت دو سال است که اعتباراتش را از طریق خودش تأمین می‌کند و یک ریال برای دولت هزینه نداشته است. اگر ما این پول‌ها را به اینها ندهیم، می‌توانیم در استان‌های مختلف و در شهرهای کوچک هزینه کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با تمجید از عملکرد باشگاه استقلال خوزستان در فصل گذشته اظهار داشت: اگر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بتوانند هزینه‌های کلان خود را مستقلاً تأمین کنند، باز هم در آن صورت همه نباید هنجارشکنی کنند. سال گذشته، استقلال خوزستان با 5 میلیارد تومان بودجه، قهرمان لیگ شد و تیم‌هایی را که چندین برابر آنها اعتبار داشتند، شکست داد.

گودرزی تصریح کرد: نتیجه‌گرایی که دامنگیر ورزش ما شده، یک آفت برای آن به حساب می‌آید. بنده با رفتن پرویز مظلومی مخالف بودم مظلومی، تیم را تا جایگاه سوم برد و در یک فینال حضور داشت. یک عده هستند که دوست دارند فضا را ناپایدار کنند و خودشان وارد شوند. اینها، آدم‌های آویزانی هستند که 75 میلیارد تومان بدهی برای استقلال باقی گذاشتند. همان آدم‌ها به دنبال بی‌ثبات کردن محیط و فضای پرسپولیس هستند. اخیراً در ارتباط با تبلیغات دور زمین و سایر تبلیغات و ... همین افراد در فدراسیون فوتبال هم رخنه و نفوذ کرده‌اند که من در مورد آنها خواهم گفت. اینها دارند دو تیم استقلال و پرسپولیس را که وابسته به دولت هستند، زمین می‌زنند ولی من اجازه نمی‌دهم. فدراسیون باید جوابگو باشد که به چه حقی دارد حقوق قانونی این دو تیم را از آنها سلب می‌کند! البته رئیس فدراسیون، خودش با این روش مخالف است.

وی ادامه داد: آن نتیجه‌گرایی را که عرض کردم، آفتی است برای ورزش ما و باید اجازه بدهیم مظلومی 2، 3 سال با این تیم کار اساسی کند و نتیجه بگیرد. برانکو باید چند سال امنیت داشته باشد تا بتواند تیم را به هدف خودش برساند. بلافاصله یک بازی را که می‌بازند، می‌خواهند تغییراتی در تیم ایجاد کنند. الان همین بلا را میخواهند سر منصوریان بیاورند و او را زمین بزنند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یک عده آدم‌هایی که بیرون نشسته‌اند و در یک جا جمع می‌شوند، گپ دارند، گعده دارند و با همدیگر نشست دارند، نشریه دارند و می‌اندیشند که چه کار کنند تا مدیرعامل استقلال را زمین بزنیم، مربی تیم را زمین بزنیم و چه کسی را به جای او بگذاریم و ... از این کارهای زشت دارد اتفاق می‌افتد. من حتی با رفتن مظلومی هم مخالف بودم. البته با آمدن منصوریان موافق بودم چون در تیم نفت نتایج خوبی گرفت. الان دارند شخصیت این مربیان را ترور می‌کنند. ما باید در مواقعی هم که اینها می‌بازند، دست از حمایت برنداریم و به آنها کمک کنیم تا موفق شوند. این که شما می‌گویید تغییر مدیریت برای افشارزاده مشکل ایجاد کرده؛ خیر، افشارزاده دو سال در استقلال بوده و یک سری تعهدات ناروا ایجاد کرده است.

گودرزی با حمایت از مدیرعامل فعلی باشگاه استقلال، درباره اینکه آیا شخصا به این نتیجه رسیدید که رضا افتخاری؛ مدیریت استقلال را عهده‌دار شود، گفت: او باید بماند. موفقیت امسال را نمی‌دانم. باید زمان داشته باشد و فضا آرام بشود. همچنین یک مجموعه، فهرست درست می‌کنند و افراد را پیشنهاد می‌دهند. در واقع، یک کمیته تصمیم‌گیرنده می‌نشینند افراد را از جمیع جهات بررسی می‌کنند و نهایتاً تصمیم خود را اعلام می‌کنند.

وی درباره اینکه چرا طاهری به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب نمی‌شود، گفت: مشکلی وجود ندارد. هر وقت که اعلام آمادگی کنند، می‌توانند مدیرعامل باشند. بعد هم مگر واقعاً فرقی می‌کند؟ چون او دارد مدیریت می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره مخالفت با استعفای طاهری از سرپرستی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: همان ناراحتی‌هایی بود که از فدراسیون فوتبال داشت. فدراسیون نبایستی با سرنوشت 3 تیم اساسی و بسیار عمیق (استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی) که در جامعه ایران پشتوانه‌های بسیار قوی هم دارند، بازی کند. نبایستی با آنها اینجوری برخورد کند و همچنین نبایستی باعث اضمحلال این دو تیم بشود. فدراسیون فوتبال، الان مشی اشتباهی در ارتباط با این سه تیم- به‌خصوص با استقلال و پرسپولیس- در پیش گرفته است. به نظر بنده، رئیس فدراسیون خودش نقشی ندارد و دیگرانی هستند که دارند در آن پشت، کارهایی می‌کنند که نباید بکنند.