۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰

واکنش جنبش تحریم اسرائیل به حضور اعراب در نشست ضدایرانی

جنبش مردمی «بایکوت و تحریم اسرائیل» حضور چند شخصیت اماراتی، بحرینی و سعودی در کنفرانس صهیونیستی و ضد ایرانی «مقابله با خطرات ایران» در نیویورک آمریکا را به شدت محکوم کرد.
کد خبر : ۳۲۵۴۲۰
صراط: جنبش مردمی «بایکوت و تحریم اسرائیل» حضور چند شخصیت اماراتی، بحرینی و سعودی در کنفرانس صهیونیستی و ضد ایرانی «مقابله با خطرات ایران» در نیویورک آمریکا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش فارس، «کمیته ملی فلسطین برای تحریم اسرائیل» و جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» در بیانیه‌ای حضور «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا، «هیا راشد آل خلیفه» سفیر سابق بحرین در چندین کشور، «محمد الیحیی» شخصیت سعودی و «طونی بدران» کارشناس لبنانی در کنفرانس ضد ایرانی «مقابله با خطرات ایران» در نیویورک را محکوم کرد.

به نوشته پایگاه خبری «عرب48» این کنفرانس به وسیله لابی‌های صهیوینیستی و با حضور «زیپی لیونی» وزیر خارجه سابق اسرائیل همزمان با نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ 19 سپتامبر برگزار شده بود.

در بیانیه این دو جنبش ضد اسرائیلی آمده است:  سکوت دولت‌های عربی در قبال مشارکت سفرا و نمایندگانشان در دیدارهای سازش‌طلبانه با لابی صهیونیستی، به معنای حمایت این دولت‌ها در حمایت از سیاست‌های اسرائیل و عادی سازی روابط با اسرائیل و هجمه به گروههای مقاومت فلسطینی و عربی است.

این بیانیه در ادامه از مردم کشورهای عربی می‌خواهد تا اقدامات خود برای تحریم اسرائیل و مؤسسات و شرکت‌های مرتبط با این رژیم بخصوص شرکت‌های «G4S» و «HP» و «آلستوم» را افزایش دهند و به دولت‌های عربی برای توقف روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل فشار بیاورند.

«گسترش اقدامات و موفقیت‌های جنبش‌های تحریم اسرائیل در تمامی کشورهای جهان و در جهان عرب از شرق تا مغرب عربی مهم‌ترین نشانه برای این است که مقاومت و مبارزه مردم کشورهای عربی در برابر اسرائیل واضح و روشن است و نمی‌توان آن را با پیمان‌نامه‌های صلح ذلیلانه به حاشیه برد».

در این بیانیه همچنین از مردم و مسئولان عربی خواسته شده است تا در کنفرانس‌ها و نشستهایی که مستقیم و غیر مستقیم اسرائیل در آن حضور دارد اجتناب ورزند، چه اینکه این نشست مدعی بی طرفی سیاسی باشد یا حتی با هدف پیشرفت علم یا در مورد هنر باشد؛ مگر اینکه در آن نشست‌ها اشغالگری و ظلم محکوم شود.

این بیانیه می‌افزاید: زیپی لیونی که در این کنفرانس حضور داشته است نه فقط نماینده اسرائیل و جنایت‌های این رژیم در حق مردم فلسطین و ملت عربی در طول 68 سال گذشته است؛ بلکه دستان او به طور مستقیم در جنایت زمستان 2008-2009 در جنگ علیه مردم غزه زمانی که وزیر خارجه اسرائیل بود، آلوده است؛ بطوریکه چندین بار سعی شده است در لندن و دیگر شهرها به جرم جنایات جنگی دستگیر شود.

در این بیانیه آمده است:‌«نمی توان این اتفاق را نادیده گرفت که چندین شخصیت رسمی و غیر رسمی از امارات، بحرین و عربستان در این نشست حضور داشتند و می‌دانستند که «تامیر پاردو» رئیس سابق موساد جزو هیأت مشورتی این نشست است»

در انتهای بیانیه نیز امده است: ما یقین داریم که تمامی مردم عربی و در رأس آن‌ها مردم امارات، بحرین و عربستان عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد می‌کنند.