۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

انتقاد شدید روزنامه آلمانی از کلینتون و ترامپ

روزنامه آلمانی نوشت در آخرین مناظره 2 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مجموعه‌ای از بزرگترین رسوایی‌های آنان فاش شد.
کد خبر : ۳۲۷۶۹۳
صراط: روزنامه آلمانی نوشت در آخرین مناظره 2 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مجموعه‌ای از بزرگترین رسوایی‌های آنان فاش شد.

به گزارش فارس، روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه» در پی آخرین مناظره «دونالد ترامپ» و «هیلاری کلینتون» نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به شدت از هر 2 نامزد انتخاباتی انتقاد کرد.

در این گزارش با عنوان «رسوایی‌ها و دروغ‌های ترامپ و کلینتون» آمده است که اکنون ویدئوهای رسوایی‌های ترامپ منتشر شده است اما کلینتون هم باید با رسوایی دروغ‌های خود مواجه شود  و می‌توان گفت که آخرین مناظره نامزدها بزرگترین نقاط ضعف آنها را در معرض نمایش گذاشت.

میلیاردری به نام دونالد ترامپ

ترامپ 70 ساله میلیاردری است که اگر چه  هیچ تجربه‌ای در زمینه سیاست ندارد و این امتیازی است که وی ‌می‌توانست از آن مبنی بر اینکه در گذشته هیچ اشتباهی نکرده است استفاده کند اما وی در مناظره‌ها این امتیازها را از دست داد.

تبعیض جنسیتی و نفرت علیه اقلیت‌ها

ماجرا به سال 2005 باز می گردد، زمانی که وی در حالی که با همسر فعلی اش ازدواج کرده بود، می‌کوشید تا زنان دیگر را هم اغوا کند.

2 روز پیش از دومین مناظره تلویزیونی روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست خبر از ویدئوهایی داد که در ترامپ با الفاظ زشت در آنها درباره ارتباط با زنان صحبت کرده بود.این افشاگری باعث شد که سیاستمداران بلندپایه جمهوری‌خواه به شدت از ترامپ که گفته بود با زنان شوهردار ارتباط داشته و آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، فاصله بگیرند.

این نخستین رسوایی ترامپ نبود و اینها را باید در کنار اظهارات وی علیه لاتین تبارها، سیاه‌پوستان و مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها قرار داد. به این ترتیب بخش گسترده‌ای از جامعه آمریکا به وی رای نخواهند داد. در دورانی که جامعه به سمت آرامش می‌رود دیگر افراد به ترامپ رای نمی‌دهند.

وی با حرف‌های نژادپرستانه خود باعث می‌شود که مردم از هم متنفر شوند.در حاشیه مبارزه‌های انتخاباتی او، همواره میان هواداران و مخالفان درگیری رخ می‌دهد. یک نظرسنجی از آموزگاران آمریکایی نشان می‌دهد که حرف‌های ترامپ بر دانش‌آموزان اثر گذاشته است.

پریشانی سیاست خارجی ترامپ

ترامپ ادعا می‌کند که آمریکا را بار دیگر به روزهای درخشان باز می گرداند اما سوال اینجاست که چطور می‌خواهد همچین کاری بکند؟ در صحبت‌های وی در زمینه سیاست‌های خارجی نمی‌توان خط مشی خاصی را تشخیص داد وی همواره می‌گوید که هر کاری که اوباما انجام داد اشتباه بود وی از شرکای خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواسته است تا برای هزینه‌ دفاعی ناتو پول پرداخت کنند در غیر این صورت آمریکا دیگر از آنها حمایت نخواهد کرد.

او از یک سو می‌گوید که می‌خواهد نیروهای نظامی کشور را بازسازی کند طوری که دیگر از جانب هیچکس زیر سوال نرود و از سوی دیگر خواستار برقراری رابطه دوستانه با روسیه است اما می‌گوید اگر نتوانیم با روسیه به توافقی مطلوب برسیم در این صورت به سرعت میز مذاکره را ترک خواهیم کرد.

همچنین بسیاری از اقتصاد‌دانان ایده‌های اقتصادی این میلیاردر 70 ساله را غیرعملی و خطرناک دانسته‌اند.

در مجموع باید گفت که شخصیت ترامپ طوری نیست که بتواند در سمتی که جایگاهی پرنفوذ دارد قرار بگیرد و وجودش در این جایگاه خطرناک است. نشریه آتلانتیک در تازه‌ترین شماره خود از ترامپ به عنوان فردی دروغگو، احمق و عوام فریب یاد کرده است.

کهنه سیاستمداری به نام هیلاری کلینتون

کلینتون 68 ساله، دموکرات شناخته شده‌ای است و گذشته طولانی در عرصه سیاست دارد. وی در سال 1993 به همراه همسرش «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور وقت آمریکا وارد کاخ سفید شد و عنوان بانوی اول آمریکا را به خود اختصاص داد. در سال 2001 سناتور نیویورک شد و در سال 2009 هم وزیر خارجه آمریکا شد و برای دومین بار نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد. در مجموع دوران طولانی حضور وی در عرصه سیاسی باعث شده تا زمینه برای نقد کلینتون فراهم باشد.

وی به عنوان یک دموکرات وارد عرصه انتخاباتی نشد چرا که او نه نمادی از 8 سال ریاست‌جمهوری اوباماست و نه نمادی از دوران ریاست همسرش و باید گفت که وی شماری از رای دهندگان را به همین دلیل از دست می‌دهد.

وال‌استریت

بسیاری از واجدین شرایط رای دادن، کلینتون را به فساد اقتصادی متهم کرده‌اند وی از زمان ریاست‌جمهوری همسرش با صاحبان بورس آمریکا ارتباط داشت و آنها از کلینتون در رقابت‌های انتخاباتی حمایت می‌‌کنند. البته پیشتر، استفاده از پول وال‌استریت در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا عجیب نبود اما از سال 2008 و پس از بحران اقتصادی شدید در این کشور به عنوان نوعی اشکال مطرح شد.

کلینتون در فاصله سالهای 1999  و 2016 در مجموع 400 میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی خود جمع کرده است. 3 کمک ‌کننده مهم به ترامپ، بانک‌های گلدمن‌ساکس، سی‌تی‌بانک و جی پی‌مورگان در وال‌استریت هستند. وی همچنین با افراد قدرتمندی در وال‌استریت ارتباط داشته است که می‌توان به «لیود بلنک‌فاین» رئیس گلد‌من ساکس و «جمی دیمون» رئیس‌جی‌پی‌ مورگان اشاره کرد.

رسوایی ایمیل‌ها و حملات بنغازی

کلینتون در دوران ریاست‌جمهوری، برخی از اطلاعات محرمانه را با ایمیل شخصی خود فرستاده بود. این موضوع به همراه افشاگری سایت «ویکی‌لیکس» درباره بیش از دوهزار ایمیل هک شده «جان پودستا» رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون از مسایل مهمی هستند که برای کلینتون دردسر‌ساز شده‌اند.این ایمیل‌ها در ارتباط با پرداخت شرکت های وابسته به وال استریت به کلینتون هستند.

همچنین پس از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی انتقادها از وی به دلیل اینکه تدابیر امنیتی را جدی نگرفته‌، شدت گرفت. در جریان حمله به کنسولگری، 4 آمریکایی کشته شدند که یک از آنها «کریستوفر استیونز» سفیر آمریکا در لیبی بود.

 بی صداقتی

کلینتون خود را نماینده بیشتر مردم آمریکا می‌داند و این در حالی است که تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها او را فردی دروغگو می‌دانند. در واقع برای بسیاری از افراد دلیل اینکه برخی اسناد منتشر نمی شوند، اهمیتی ندارد آنچه مهم است این است که آنها تصور می‌کنند، هدف پنهانکاری است.

ممکن است که رای‌دهندگان وی را  برای مسئله ایمیل‌ها ببخشند اما دروغ درباره وضعیت سلامتی وی زمانی که در مراسم یادبود قربانیان  11 سپتامبر از حال رفت، مسئله‌ای است که می‌تواند به بهای از دست رفتن آرای وی تمام شود.