۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶

آمادگی ناتو برای اجرای آموزش نظامی در عراق

ناتو در حال تدارک و آماده سازی خود برای حضور در عراق جهت اجرای دوره های آموزشی در این کشور خاورمیانه ای از ژانویه ۲۰۱۷ است.
کد خبر : ۳۲۸۸۵۱
صراط: ناتو در حال تدارک و آماده سازی خود برای حضور در عراق جهت اجرای دوره های آموزشی در این کشور خاورمیانه ای از ژانویه ۲۰۱۷ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی»- ناتو- در حال تدارک و آماده سازی خود برای حضور در عراق جهت اجرای دوره های آموزشی در این کشور خاورمیانه ای از ژانویه ۲۰۱۷ است.

«ابراهیم جعفری» وزیر امور خارجه عراق روز سه شنبه از مقر فرماندهی ناتو دیدن کرد و با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

در بیانیه منتشره ناتو آمده است: «دبیرکل ناتو موفقیت نیروهای امنیتی عراق را در بازپس گیری سرزمینهای کلیدی از گروه تروریستی داعش ستود. وی بر تعهد ناتو در ارائه آموزشها و ظرفیت سازی در عراق که مورد درخواست حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور و مورد توافق متحدان در نشست ورشو بود، تأکید کرد. متحدان اکنون در حال طرح ریزی حضور ناتو در عراق هستند که اجرای دوره های آموزشی در داخل این کشور را از آغاز ژانویه ۲۰۱۷ ممکن می سازد».

طبق این بیانیه، استولتنبرگ در مورد اهمیت عملیات موصل علیه تروریستهای داعش صحبت کرد و افزود که «هواپیمای سیستم کنترل و هشدار هوابرد» (آواکس) ناتو به زودی به ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش در عراق ملحق می شود.

گفتنی است که روز دوشنبه نخست وزیر عراق آغاز عملیات نظامی برای بازپس گیری موصل از اشغال تروریستهای داعش را اعلام نمود. طبق گزارش رسانه های محلی، حدود ۳۰٬۰۰۰ نیروی نظامی عراق و ۴٬۰۰۰ مبارز پیشمرگه کُرد در این عملیات با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف ادعایی آمریکا شرکت می کنند.

شایان ذکر است که موصل، دومین شهر بزرگ عراق، پناهگاه اصلی گروه تکفیری داعش در این کشور بشمار می رود. این شهر در سال ۲۰۱۴ به همراه تعدادی از شهرها و روستاهای شمال و غرب عراق به اشغال تروریستهای داعش درآمد.