۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

توطئه نمایندگان پارلمان بریتانیا برگزیت را به تعویق می اندازد

تشکیل ائتلاف فراحزبی در پارلمان بریتانیا و نقشه برای به رای گذاشتن برنامه برگزیت نخست وزیر، می‌تواند آغاز فرآیند خروج این کشور از اتحادیه اروپا را به تعویق بیاندازد.
کد خبر : ۳۲۸۳۹۶
صراط: تشکیل ائتلاف فراحزبی در پارلمان بریتانیا و نقشه برای به رای گذاشتن برنامه برگزیت نخست وزیر، می‌تواند آغاز فرآیند خروج این کشور از اتحادیه اروپا را به تعویق بیاندازد.

به گزارش فارس، ائتلافی از نمایندگان دوستدار اتحادیه اروپا در پارلمان بریتانیا نقشه دارند در مقابله با برنامه برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) که خانم ترزا می نخست وزیر در نظر دارد، مخالفت کنند.

به نوشته روزنامه تلگراف، یک وزیر کابینه دولت گفته است مخالفان برگزیت در تلاشند حتما برنامه ترزا می برای به جریان انداختن ماده 50 معاهده لیسبون این فرآیند را به رای بگذارند.

نیک کلگ از نمایندگان پارلمان بریتانیا و رهبر پیشین حزب لیبرال دموکرات گفته است برنامه‌هایی دارد تا رای‌گیری برای شروع برگزیت را در پارلمان را اجباری کند.

وی همچنین گفت اگر این رای‌گیری اجرایی شود خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و به جریان انداختن ماده 50 به تعویق خواهد افتاد.

کلگ، معاون اسبق نخست وزیر بریتانیا که اکنون ریاست گروهی فراحزبی برای به چالش کشیدن برنامه خانم می درباره برگزیت را بر عهده دارد همچنین گفت باید نمایندگان پارلمان این امکان را داشته باشند که طرح نخست وزیر را به رای بگذارند.

کلگ همچنین یادآور شد آلمان در فرآیند برگزیت پیش از برگزاری انتخابات سال آینده خود شرکت نمی‌کنند و نتیجه‌گیری کرد گفته خانم می برای آغاز مذاکرات تا ماه مارس سال 2017 به وقوع نپیوسته و در تابستان 2017 شروع خواهد شد.

دو هفته پیش با گذشت 3 ماه از برگزاری همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، بالاخره نخست وزیر اعلام کرد فرآیند برگزیت را تا ماه مارس سال 2017 به جریان انداخته و بریتانیا سال 2019 از اتحادیه اروپا جدا خواهد شد.

اروپا تهدید کرد خروج بریتانیا به معنای خروج از بازار واحد است که در مقابل برخی نمایندگان که شدیدا مخالف این نوع برگزیت بودند با تشکیل ائتلافی فراحزبی خواستار به رای گذاشتن برگزیت در پارلمان هستند.