۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

تصاویری از عملیات آزادسازی موصل

عملیات آزادسازی موصل که از روز گذشته آغاز شده است در حالی ادامه دارد که نیروهای عراقی پیشروی‌های خوبی کسب کرده‌اند.
کد خبر : ۳۲۸۶۶۹
صراط: عملیات آزادسازی موصل که از روز گذشته آغاز شده است در حالی ادامه دارد که نیروهای عراقی پیشروی‌های خوبی کسب کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، منابع عراقی اولین تصاویر از آغاز عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل از چنگ گروه تروریستی داعش را منتشر کردند.

نیروهای عراقی در روز نخست این عملیات موفق شدند چندین منطقه را از لوث تروریستهای داعشی پاکسازی کردند.

در همین حال «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی در روز نخست عملیات آزادسازی موصل از اشغال داعش، از برنامه خود جلوتر بوده‌اند.

از سوی دیگر ژنرال «طالب الشقاطی» فرمانده عملیات مشترک نظامی موصل، روز دوشنبه اعلام کرد که حرکت نیروهای نظامی طبق برنامه پیش می‌رود.

«مسعود بارزانی» رییس اقلیم کردستان عراق نیز گفته است که تاکنون بیش از 200 کیلومتر از اراضی اطراف موصل آزاد شده است.

نیروهای عراقی شامل یکصد هزار سرباز و پیشمرگه‌های کُرد از بامداد روز دوشنبه بزرگ‌ترین عملیات نظامی در خاورمیانه از سال 2003 را آغاز کرده‌اند. انتظار می‌رود این نبرد موصل چند هفته طول بکشد.

گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (10 ژوئن) سال 1393 به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در 400کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.

موصل بزرگترین شهری است که گروه تروریستی داعش آن را در اشغال خود دارد و این شهر که حدود یک و نیم تا دو میلیون نفر جمعیت دارد، آخرین پایگاه اصلی این گروه تروریستی در عراق به‌شمار می‌رود.