۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷

توافق بارزانی با آمریکایی ها+جزئیات

رئیس اقلیم کردستان عراق از توافق با آمریکایی ها درباره اراضی که در جریان عملیات آزاد سازی موصل از سوی نیروهای کُردی آزاد شده است، خبر داد.
کد خبر : ۳۳۳۶۱۹
صراط:  رئیس اقلیم کردستان عراق از توافق با آمریکایی ها درباره اراضی که در جریان عملیات آزاد سازی موصل از سوی نیروهای کُردی آزاد شده است، خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از سومریه نیوز، رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنانی از توافق با مقامات آمریکا درباره اراضی که در جریان عملیات آزاد سازی موصل به دست نیروهای اقلیم کردستان افتاده است، خبر داد.

 «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به توافق درباره عدم عقب نشینی نیروهای پیشمرگه از مناطقی که وی آنها را متعلق به کردستان عراق خواند، اعلام کرد:  در سفر اخیر خود به بغداد به صورت صریح درباره استقلال اقلیم کردستان گفتگو کردم.

وی در ادامه سخنان خود در همین راستا تصریح کرد: این مناطق پس از کشته شدن نیروهای پیشمرگه آزاد شده است و امکان ندارد پس از این تلفات، روند سابق در تعامل دولت مرکزی با استانها بپذیریم. از تمامی طرف های سیاسی در اقلیم کردستان درخواست می کنم برای حل اختلافات موجود نشستی را ترتیب دهند و من نیز از آنها حمایت خواهم کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن تهدید دولت مرکزی تاکید کرد: در صورتی که با بغداد به راه حلی دست نیابیم، همه پرسی راه حل مشکل خواهد بود.

پیش از این «نصرالدین سندی» رئیس هیأت مناطق کُردی خارج از اداره اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که اراضی تحت کنترل نیروهای پیشمرگه در آینده به صورت قانونی به اقلیم کردستان عراق الحاق خواهد شد.

گفتنی است، رئیس اقلیم کردستان عراق در سفر حدود یک ماه پیش خود به بغداد پس از دیدار با مقامات دولت عراق تاکید کرد که توافقی میان ما و بغداد درباره سرنوشت و آینده مناطق آزادشده موصل وجود دارد و درباره حضور ترکیه در عراق نیز دو طرف بهتر است با هم به تفاهمی مشترک برسند.