۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱

همراه تأمل برانگیز ترامپ در جلسه مناظره

نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان برای به چالش‌ کشیدن رقیب دموکرات خود از مادر یکی از پرسنل کنسولگری آمریکا که در حملات 2012 به کنسولگری این کشور در بنغازی کشته شد، دعوت کرد تا در سومین مناظره وی با هیلاری کلینتون حضور یابد.
کد خبر : ۳۲۸۷۹۷
صراط: نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان برای به چالش‌ کشیدن رقیب دموکرات خود از مادر یکی از پرسنل کنسولگری آمریکا که در حملات 2012 به کنسولگری این کشور در بنغازی کشته شد، دعوت کرد تا در سومین مناظره وی با هیلاری کلینتون حضور یابد.

به گزارش فارس،‌ «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، مادر یکی از قربانیان حمله 2012 به کنسولگری آمریکا در «بنغازی» لیبی را دعوت کرده است تا در سومین و آخرین مناظره انتخاباتی با «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها شرکت کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در اینباره گزارش کرد، «پت اسمیت» مادر مشاور «فناوری اطلاعات» وزارت خارجه آمریکا که در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی کشته شد، قصد دارد دعوت ترامپ برای حضور در سومین مناظره وی با کلینتون که قرار است چهارشنبه شب به وقت محلی در «لاس وگاس» برگزار شود را بپذیرد.

اسمیت در ماه ژوئیه در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان شرکت کرد و در آنجا طی یک سخنرانی احساسی، هیلاری کلینتون را مقصر مرگ فرزندش دانست.

وی در آن زمان گفت: «من شخصاً کلینتون را مقصر مرگ پسرم می‌دانم.»

او کلینتون را به دروغگویی به خانواده چهار آمریکایی متهم کرد که در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی کشته شدند.

اسمیت مدعی شد که کلینتون به دروغ، این حمله را به اعتراضات خشم‌آلود مسلمانان لیبی به انتشار یک ویدئوی ضد اسلامی نسبت داد و گفت که این حمله از پیش برنامه‌ریزی شده نبوده است.

یکی از مشاوران ارشد ترامپ گفته است که دعوت از این فرد، کلینتون را وادار می‌کند تا یک پاسخ جدی و محکم درباره این مسئله بدهد که به چه دلیل دولت آمریکا با موفقیت تمامی چهار پرسنل خود در بنغازی را نجات نداد.

ترامپ در مناظره قبلی هم گروهی از زنانی را که می‌گفتند «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به آن‌ها تجاوز کرده، با خود به جلسه مناظره برده بود.