۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳

واکنش اوباما به اظهارات ترامپ در مورد تقلب

رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد از اظهارات دونالد ترامپ، کاندیدای حزب جمهوری‌خواه که گفته در انتخابات ریاست جمهوری تقلب خواهد شد، از او خواسته از "ناله کردن" دست بردارد.
کد خبر : ۳۲۸۸۵۲
صراط: رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد از اظهارات دونالد ترامپ، کاندیدای حزب جمهوری‌خواه که گفته در انتخابات ریاست جمهوری تقلب خواهد شد، از او خواسته از "ناله کردن" دست بردارد.

به گزارش ایسنا، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، بی سابقه است که یک کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور، قبل از انجام رأی‌گیری از تقلب در آن سخن بگوید.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با اشاره به تمجیدهای دونالد ترامپ از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، تملق‌گویی کاندیدای جمهوری‌خواهان در مورد رهبر روسیه را نیز بی‌سابقه توصیف کرد.

ترامپ پیش‌تر گفت که انتخابات در مراکز رأی‌گیری و همچنین به دلیل رفتار رسانه‌ها، «صد در صد همراه با تقلب است». این اولین بار نبود که این کاندیدای انتخابات در مورد تقلب در انتخابات گمانه‌زنی می‌کرد.

این قبیل اظهارات دونالد ترامپ با واکنش های گسترده‌ای مواجه شده و حتی پل رایان، رئیس‌جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان از او به خاطر زیر سوال بردن اعتبار فرآیند انتخاباتی انتقاد کرده است.

باراک اوباما در یک کنفرانس در کاخ سفید گفت که ادعاهای دونالد ترامپ در مورد تقلب انتخاباتی بر واقعیت استوار نیست.

وی افزود: من به ترامپ توصیه می‌کنم دست از ناله کردن بردارد و سعی کند برای جلب رأی مردم دلیل و منطق بیاورد.

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: اگر حتی پیش از پایان بازی (انتخابات) شروع به ناله و شکایت کنید، این نشان می‌دهد سرسختی و قدرت رهبری لازم برای رئیس‌جمهور شدن را ندارید. اگر هر بار که اوضاعتان بد می شود و عقب می‌افتید، شروع به مقصر دانستن دیگران کنید، در آن صورت خمیرمایه لازم برای تصدی این سمت را ندارید.

اوباما در مورد تمجیدهای نامزد جمهوری‌خواهان از ولادیمیر پوتین گفت: ادامه تملق‌گویی از پوتین و تا این اندازه الگو گرفتن از وی در زمینه سیاست‌ها و رویکرد به مسائل سیاسی بی‌سابقه است.

ترامپ جمهوری‌خواه که به سختی برای ورود به کاخ سفید تلاش می‌کند، اخیراً گفته که اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود حتی پیش از انجام مراسم تحلیف با ولادیمیر پوتین دیدار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ تاکید کرد: اگر در انتخابات هشتم نوامبر پیروز شوم، پیش از آغاز فعالیت دولتم با پوتین و مقام‌های روس دیدار می‌کنم. گمان می‌کنم که این مساله فوق‌العاده خواهد بود.

مناظره سوم دونالد ترامپ با هیلاری کلینتون چهارشنبه در شهر لاس وگاس انجام خواهد شد.