۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

نامه رهبری محور اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی است

معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه اجلاس امسال بر اساس‌ نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب طرح‌ریزی‌شده، هدف اجلاس را آشنایی جوانان با مسائل روز جهان اسلام عنوان کرد.
کد خبر : ۳۳۰۲۴۰
صراط: معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه اجلاس امسال بر اساس‌ نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب طرح‌ریزی‌شده، هدف اجلاس را آشنایی جوانان با مسائل روز جهان اسلام عنوان کرد.

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی در حاشیه چهارمین اجلاس بین‌المللی سازمان همکاری‌های اسلامی در مشهد در جمع خبرنگاران گفت: دبیرخانه اجلاس بین‌المللی مدل سازمان‌های همکاری اسلامی که در چارچوب فعالیت‌ سازمان همکاری‌های اسلامی برگزار می‌شود، امسال بعد از شهرهای استانبول، غازان و کوالالامپور، این اجلاس را با همکاری شهرداری مشهد برگزار کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این اجلاس جوانان نخبه جهان اسلام حاضر هستند، افزود: هدف این اجلاس، آشنایی جوانان با مسائل روز جهان اسلام مانند اسلام هراسی، خشونت و افراط‌گرایی است.

معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه محور اجلاس امسال را بر اساس‌نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی عنوان و تصریح کرد: این اجلاس بر اساس همان فرمایشات و رهنمودهای نامه رهبری به جوانان غربی طرح‌ریزی‌شده و در کنار آن مسائل مبتلابه جهان اسلام موردبررسی قرار می‌گیرد.

عراقچی با ابراز امیدواری از خروجی این اجلاس خاطرنشان کرد: می‌دانیم که شناخت اسلام هراسی و جریان‌های تکفیری و داعش نیاز روز جوانان جهان اسلام است و امیدواریم خروجی این اجلاس، آشنایی بیشتر جوانان جهان اسلام با مشکلات جهان اسلام به‌ویژه جریان تکفیری و داعش و خطراتی که برای اسلام‌گرایی اصیل وجود دارد، باشد.

وی با بیان اینکه آینده از آن جوانان است، تصریح کرد: باید به این ظرفیت خوش‌بین باشیم و البته نیاز به آموزش و رشد فکری هست که با این اجلاس گامی در راستای این آموزش برداشته می‌شود.