۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

ظریف: موگرینی برای تبادل نظر آمده بود نه مذاکره

کد خبر : ۳۳۰۸۴۴
صراط: وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه دنیا باید با تروریسم بدون پیش شرط مقابله کند گفت: در دیدار با موگرینی نظرات خودمان را درباره ضرورت مبارزه با تروریسم و چگونگی رسیدن به راه‌حل سیاسی بیان کردیم.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی کشور در جمع خبرنگاران درباره سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران اظهار داشت: خانم موگرینی به صورت ویژه برای تبادل نظر ـ و نه مذاکره ـ در مورد سوریه، پایان دادن به درگیری‌ها و پیدا کردن راه حل سیاسی برای سوریه به ایران آمده بود. ما هم نظرات خودمان را هم در مورد ضرورت مبارزه با تروریسم و هم در مورد نحوه رسیدن به راه حل سیاسی که همانا توجه و اعتماد به خواست مردم سوریه است، با جزئیاتی که پیش از این در دیدگاه‌های جمهوری اسلامی بیان شده بود مطرح کردیم.

وی افزود: در ملاقات با رئیس‌جمهور نیز در مورد اجرای برجام و تلاش‌هایی که نیاز است از سوی اروپایی‌ها برای اجرای بهتر برجام صورت بگیرد، گفت‌وگو شد و بحث‌های خوبی هم در این زمینه صورت گرفت.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ما معتقدیم همه دنیا باید با تروریسم بدون پیش شرط مقابله کند، تصریح کرد: سیاست‌هایی دیگری را که اروپایی‌ها در گذشته به اشتباه داشتند، به جای خود با آنها در آن خصوص بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

ظریف ادامه داد: به عنوان یک نظام مردم‌سالار و نظامی که همواره بر اساس رای مردم در صحنه بین‌المللی حضور داشته و همین رای مردم هم مهم‌ترین عامل قدرت ما بوده و حمایت مردم است که موجب شد تحریم‌ها شکست بخورد، معتقدیم این نظام از اینکه در سایر حوزه‌ها هم نظراتش را مطرح کند نگرانی ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست خارجی و روابط خارجی یک مجموعه‌ای از اقدامات است که توسط دستگاه‌های مختلف شکل می‌گیرد و این اقدامات در سایه یک نظام منسجم ملی می‌تواند در راستای اهداف کشور باشد.
برچسب ها: صراط ظریف موگرینی
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵
۱
۰
خدا شر شما و کدخداتون را ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵
۱
۰
بعدا معلوم میشه. برجام هم افتاب تابان بود
احمدخواجوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
ظريف درست ميگويداين خانم براي تبادل نظر آمده يعني اروپ بدون ظريف اب نميخورد و...