۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

تاکید وزیر کشور بر اسکان جمعیت در مرزها

وزیر کشور گفت: امنیت پایدار در مرزهای کشور حاکم است و برای تثبیت این امنیت، باید اسکان جمعیت در نقاط مرزی داشته باشیم که این هم با سرمایه‌گذاری محقق می‌شود.
کد خبر : ۳۳۱۴۴۵
صراط: وزیر کشور گفت: امنیت پایدار در مرزهای کشور حاکم است و برای تثبیت این امنیت، باید اسکان جمعیت در نقاط مرزی داشته باشیم که این هم با سرمایه‌گذاری محقق می‌شود.

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به استان کردستان در خانه کرد سنندج و در مصاحبه با خبرنگاران، سفر خود به استان کردستان را در ادامه سفرهای دوره ای به استان‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: امروز نوبت به کردستان رسید.

وزیر کشور اذعان داشت: در این سفر یک روزه، جلساتی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان خواهیم داشت، طرح‌ها و پروژه‌ها و مسائل و مشکلات و همچنین عملکرد مدیران در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و عمرانی و احیانا تنگناهای که دولت دارد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: براساس آنچه بررسی شده است، تعداد معابر کولبری زیاد است که بعضا مشکلاتی در حوزه امنیتی ایجاد می‌کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: کارگروه ویژه مرز داریم که مسائل مرز را بررسی می‌کند و هرکدام از معابر کولبری فعالیت خاصی نداشته باشند و مسائل قاچاق در آن جابجا شود، مسدود خواهند شد.

وزیر کشور گفت: امنیت پایدار در مرزهای کشور حاکم است و برای تثبیت این امنیت، باید اسکان جمعیت در نقاط مرزی داشته باشیم که این هم با سرمایه‌گذاری محقق می‌شود.   

وی همچنین تصریح کرد: دولت یارانه خاصی را برای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی در نظر گرفته است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات کردستان، نبود سرمایه‌گذار است و متقاضی برای سرمایه‌گذاری در این استان کم است که باید تلاش کنیم تا زمینه‌های ایجاد سرمایه‌گذاری در کردستان فراهم شود.

رحمانی فضلی در پایان گفت: در بازدیدی که از پتروشیمی کردستان داشتم هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که این می‌تواند با ایجاد صنایع پایین دستی، محرک توسعه استان باشد.
برچسب ها: صراط وزیر کشور مرز
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید