۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

کره ای ها خواستار استعفای رئیس جمهور شدند

ده ها هزار نفر از مردم معترض کره جنوبی با برپایی تظاهرات در شهر سئول خواستار استعفای رئیس جمهور این کشور شدند.
کد خبر : ۳۳۱۶۸۶
صراط: ده ها هزار نفر از مردم معترض کره جنوبی با برپایی تظاهرات در شهر سئول خواستار استعفای رئیس جمهور این کشور شدند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال افزایش اعتراضات نسبت به رسوایی رئیس جمهور کره جنوبی و اطرافیانش، ده ها هزار نفر از مردم معترض با تظاهرات در شهر سئول خواستار استعفای رئیس جمهور شدند. این یکی از بزرگترین راهپیمایی های شهر سئول طی سال های اخیر به شمار می رود.

پلیس کره جنوبی اعلام کرد: حدود 43 هزار نفر امروز شنبه در تظاهرات سئول شرکت کردند.

برگزارکنندگان تعداد افراد شرکت کننده در این تظاهرات را بیش از 100 هزار نفر برآورد کرده اند. این بزرگترین تظاهرات در سئول از سال 2008 میلادی در اعتراض به واردات گوشت از آمریکا به شمار می رود.

رسوایی مربوط به دخالت "چوی سون سیل" دوست نزدیک پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی در امور سیاسی و تصمیم گیری های کلان کشور، همچنان ادامه دارد.

این تظاهرات تازه ترین اعتراضات نسبت به تحولات سیاسی اخیر در کره جنوبی بوده است.

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد که ، رئیس‌جمهوری این کشور با استعفای مشاوران ارشد خود ازجمله رئیس دفتر خود موافقت کرد.

درخواست برای استعفای این افراد پس از آن صورت می‌گیرد که رئیس‌جمهوری کره جنوبی پذیرفت که به یکی از دوستان خود اجازه داده تا پیش‌نویس یکی از سخنرانی‌های سیاسی‌اش را ویرایش کند.

میزان محبوبیت رئیس جمهور کره جنوبی به کمتر از 5 درصد رسیده است. نظرسنجی گالوپ این مساله را نشان داده است و این رقم پایین ترین میزان محبوبیت رئیس جمهور کره جنوبی از سال 1988 به شمار می رود.

پلیس کره جنوبی اعلام کرد: بیش از 17600 مامور و 220 واحد شامل اتوبوس و موانع متحرک را برای کنترل تظاهرات امروز تدارک دیده است.