۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴

بالاترین خودکشی زنان جهان در چینی

هر ساله حدود ۲۸۷ هزار نفر در کشوری که ۳/۱ میلیارد نفر جمعیت دارد خودکشی می‌کنند و حدود ۲ میلیون نفر نیز در هر سال اقدام به خودکشی می‌کنند.
کد خبر : ۳۳۱۹۲

به گزارش صراط نیوز به نقل از سینا یانگ فود (Yang Fude) رئیس بیمارستان بیجینگ در چین می‌گوید: «چین تنها کشوری است که آمار خودکشی زنان در آن بیش از مردان است.» وی همچنین اذعان داشت در چین برخلاف دیگر کشورهای جهان خودکشی روستائیان بیش از شهرنشینان است.
به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از چاینا دیلی، طبق آمار جدید که از سوی دولت چین ارائه شده است، سالانه ۲۸۷ هزار نفر در چین خودکشی می‌کنند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مرکز پژوهشی و پیشگیری از خودکشی پکن، علت ۷۰ تا ۸۰ درصد از خودکشی‌ها در مناطق شهری، استرس و افسردگی است.
نیمی از خودکشی‌ها توسط زنان روستایی به وسیله خوردن آفت‌کش‌ها صورت می‌گیرد. بیش از ۵۸ درصد از خودکشی‌ها در چین توسط زنان صورت می‌گیرد و ۲۷ درصد آن‌ها به وسیله خوردن آفت‌کش‌ها به زندگی‌شان پایان می‌دهند.
خودکشی در چین پنجمین علت مرگ پس از بیماری‌های مغزی، برونشیت، آمفیزم مزمن، سرطان کبد و ذات‌‌الریه‌ بین افراد ۱۵ تا ۳۴ ساله است.
بر اساس یک مطالعه دو ساله توسط محققان دانشگاه پکن ۲۰ درصد از ۱۴۰ هزار دانش‌ آموزی که تحت آزمایش قرار گرفته بودند به خودکشی فکر کرده بودند و ۶. ۵ درصد آن‌ها برای خودکشی کردن برنامه‌ریزی کرده بودند.

برچسب ها: خودکشی