۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

کاهش شانس بان‌کی‌مون برای ریاست‌جمهوری

براساس تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته، دبیرکل سازمان ملل که زمانی شانس اول برای تصدی پست ریاست جمهوری کره جنوبی بود، به جایگاه دوم نزول کرده است.
کد خبر : ۳۳۱۹۹۲
صراط: براساس تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته، دبیرکل سازمان ملل که زمانی شانس اول برای تصدی پست ریاست جمهوری کره جنوبی بود، به جایگاه دوم نزول کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رفت اگر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل برای تصدی پست ریاست جمهوری کره جنوبی نامزد شود، به حزب حاکم محافظه کار سائنوری بپیوندد اگرچه بان کی مون هنوز اعلام نکرده که قصد نامزد شدن برای این پست را دارد.

پایگاه نظرسنجی Realmeter”" امروز (دوشنبه) اعلام کرد: براساس نظرسنجی هفته گذشته میزان حمایت عمومی از بان کی مون به 1 / 17 درصد کاهش یافته است. از ژوئن سال جاری میلادی که پایگاه‌های نظرسنجی نام او را در بین نامزدهای بالقوه قرار دادند این اولین بار است که بان کی مون از رتبه اول به رتبه دوم تنزل می‌یابد.

براساس این نظرسنجی که در آن 2528 تن شرکت کردند، مون جائه، نامزد احتمالی حزب اپوزیسیون "دموکراتیک کره" با کسب 9/ 20 درصد آرا از دبیرکل سازمان ملل پیشی گرفته است.

خانم پارک گئون های، رئیس جمهور کنونی گرفتار بحران سیاسی شده است. در این رسوایی ادعا شده که "چویی سون سیل" صمیمی‌ترین دوست پارک گئون های در امور داخلی کشور مداخله کرده است.

براساس پایگاه نظرسنجی گالوپ، پارک گئون های 64 ساله به صورت علنی به خاطر این رسوایی دوبار عذرخواهی کرده اما میزان محبوبیتش به پنج درصد رسیده که از سال 1988 میلادی پایین‌ترین حد برای یک رئیس جمهور محسوب می‌شود.

پارک گئون های اخیرا نخست وزیر و وزیر دارایی جدید را تغییر داده اما از سوی احزاب اپوزیسیون به عنوان اقدامی با هدف منحرف کردن توجهات از این رسوایی محکوم شد.