۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱

واکنش بان‌کی‌مون به حمله به بیمارستان صحرایی در حلب

دبیرکل سازمان ملل متحد هدف قرار دادن بیمارستان صحرایی روسیه در «حلب» را که در پی آن دو پزشک زن روسی کشته شدند، محکوم کرد.
کد خبر : ۳۳۶۹۸۷
صراط: دبیرکل سازمان ملل متحد هدف قرار دادن بیمارستان صحرایی روسیه در «حلب» را که در پی آن دو پزشک زن روسی کشته شدند، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد هدف قرار دادن بیمارستان صحرایی روسیه در «حلب» را که منجر به کشته شدن دو پزشک زن روسی گردید، محکوم کرد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در گفتگو با خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که بان کی مون بمباران بیمارستان روسیه در حلب را محکوم می کند.

در همین حال «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رسانه ای کرملین روز سه شنبه نسبت به میزان واکنش جامعه بین الملل به این حمله ابراز تاسف کرده و آن را بسیار ناچیز برشمرد.

پسکوف گفت: ما بسیار متاسفیم، چرا که جامعه بین الملل و از جمله شرکای ما در آمریکا واکنش بسیار ناچیزی به این حادثه نشان دادند. ما به شدت متاسفیم چرا که عملا ما به تنهایی در حال ارائه کمک های انسانی به اهالی خارج شده از شرق حلب هستیم.

گفتنی است، بیمارستان نظامی صحرایی روسیه ظهر روز دوشنبه هدف حمله قرار گرفت و یک خمپاره به بخش مراجعه کنندگان برخورد کرد. تعدادی از مراجعه کنندگان که از ساکنان محلی بودند در این بمباران مجروح شدند. ۲ پزشک زن روس در این حمله کشته شدند.